بزرگترین محموله قاچاق سوخت به میزان ۲۸۷ میلیون لیتر در هرمزگان کشف شد.

کشف بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاق در هرمزگان/۱۲ متهم دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سردار عزیزاله ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان گفت: بزرگترین محموله قاچاق سوخت به میزان ۲۸۷ میلیون لیتر در استان کشف شد.

وی افزود: اواخر سال گذشته خبری تحت عنوان قاچاق گسترده فرآورده‌های نفتی پالایشگاهی به پلیس آگاهی رسید که باتوجه به اهمیت موضوع مراتب به صورت ویژه و کاملا محرمانه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان گفت: با توجه به انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد افرادی به صورت سازمان یافته با برنامه‌های جعلی اقدام به خرید گسترده محصولات نفتی در سطح استان هرمزگان و استان‌های همجوار نموده و پس از دپو مواد نفتی خریداری شده در ابنار به نام شرکت ثبت شده که وجود فیزیکی ندارد، سوخت یارانه‌ای را تحت عنوان فرآورده‌های دیگری به داخل اسکله شهید رجایی منتقل و در داخل مخازن اجاره‌ای نگه داری و با کشتی از کشور خارج می کنند.

سردار عزیزاله ملکی افزود:۷ نفر از افراد مرتبط ،اردیبهشت ماه سال گذشته دستگیر شدند.

وی گفت:در اعترافات این افراد و بازرسی از شرکت بارنامه‌های جعلی کشف، کشتی بارگیری شده توقیف و نمونه‌های موجود به آزمایشگاه ارسال شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان افزود: پس از گرفتن جوابیه مشخص شد نمونه‌های موجود با بارنامه‌ها مغایرت داشته که مقدار ۱۷ میلیون لیتر سوخت در مرحله اول احراز و بخشی از آن ضبط شد.

سردار ملکی گفت: با بررسی تخصصی از اسناد و مستندات، گستردگی قاچاق از سال ۹۴ محرز شد و این شرکت علی رغم اینکه صرفا باید محصولات مندرج در پروانه بهره برداری خود را صادر می‌نمود، فرآورده‌های نفتی مورد استفاده کشور را بصورت غیر مجاز خریداری و با استفاده از فاکتور‌های صوری، استفاده مکرر از یک فاکتور و سایر شیوه‌های جعل، با تبانی و پرداخت رشوه، ۲۸۷ میلیون لیتر مواد نفتی یارانه‌ای را بصورت قاچاق از کشور خارج و ضربه اقتصادی مهلکی را به کشور وارد کرده است.

وی افزود: ۲۶ آذر امسال با دستگیری متهمان اصلی شامل مالک واعضای هیئت مدیره شرکت در تهران، مجموعاً ۱۲ نفر در این خصوص دستگیر شده اند که پرونده مذکور شامل ۲۸ جلد در محاکم قضائی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ف

 بزرگترین محموله ساخت قاچاق در هرمزگان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس مطلع
۲۱:۳۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
قاچاق سوخت شبکه ها و دستهای پنهان دارد که اکثرا مدبر نیمه دولتی هستند در پوشش صادرات غیر نفتی و اسناد ساختگی قاچاق سوخت میکنند و بعضی هم در دبی اینها که دستگیر میشوند قربانییهای از قبل خریداری شده هستند.