وزیر راه و شهرسازی گفت: باید سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تولید کنیم.

باید سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تولید کنیمبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص وضع مسکن در کشور گفت:  وظیفه ما فعال سازی تولید مسکن جهت متعادل کردن عرضه و تقاضا در این حوزه است.  ما باید سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تولید کنیم تا عرضه و تقاضا در این حوزه متعادل شود.

وی تأکید کرد: سیاست روان و برنامه مشخص ما این است که جریان تولید مسکن در کشور شکل بگیرد.

اسلامی درباره ساخت مسکن ارزان‌قیمت گفت: هفته قبل با حضور رئیس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای جامعه متقاضی که اقشار متوسط و کم درآمد هستند، اعلام شد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها توسط توسعه‌گران و انبوه‌سازان کشور در دست اجرا قرار خواهد گرفت و قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۱شهر جدید و صد هزار واحد در شهر‌های با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و همچنین صدهزار واحد مسکونی در مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند ساخته شود.

اسلامی با اشاره به برنامه‌های تولید مسکن، تاکید کرد: این برنامه در کنار تکمیل و تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی که متعلق به مسکن مهر است، از برنامه‌های تولید مسکن است که در سال ۱۳۹۸و ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره سرنوشت مسکن اجتماعی بیان کرد: من بار‌ها گفته‌ام که  طرح مسکن اجتماعی ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد است و وظیفه دولت آن است که به لحاظ قانونی این تکلیف را انجام دهد. وزارت راه و شهرسازی موظف است که با فعال‌سازی جریان تولید مسکن متعادل‌سازی عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند.

اسلامی با بیان این‌که براساس برنامه ششم توسعه حداقل سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود، اظهار کرد: در این روز‌ها برای ما مهم‌ترین گام این است که سیاست‌های روان، برنامه‌های مشخص و شفاف را پایه‌گذاری کنیم تا جریان تولید مسکن شکل بگیرد.

وی درباره‌ی وضعیت طرح برقی‌کردن قطار تهران مشهد، یادآور شد: پروژه برقی شدن قطار تهران مشهد یکی از پروژه‌های مهم کشور است، قرارداد‌های مربوط به این پروژه منعقد و تامین مالی آن از طریق فاینانس انجام شده و اجرای آن در دست پیگیری است؛ امیدواریم موانع پیش‌روی اجرای این طرح برطرف شود تا ان‌شاءالله هرچه زودتر شاهد آغاز و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار