مهم‌ترین ویژگی شیر مادر آنتی بادی‌های موجود در آن است که می‌تواند ایمنی مطلوبی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی در بدن نوزاد ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مصرف روغن نارگیل به همراه روغن‌های گیاهی

یکی از بزرگترین مزایای روغن نارگیل این است که می‌توان آن را با هر روغن گیاهی و طبیعی دیگری ترکیب و از آن استفاده کرد به طور مثال می‌توان روغن نارگیل را با روغن بادام ترکیب کرد و آن را به آرامی روی کف سر مالید، پس از یک ساعت ترکیب این روغن‌ها باید با آب و شامپو شسته شود، لازم به ذکر است که برای تاثیر بیشتر این روغن‌ها بر روی موها، بهتر است پس از این که آن‌ها را روی سر زدید با کمک یک حوله داغ که روی سر قرار می‌گیرد شرایط جذب راحت‌تر و بهتری برای آن‌ها فراهم کنید. این کار را می‌توان یک بار در هفته انجام داد تا مو‌ها بهتر رشد کنند.

///

 تغذیه شیرخوار با شیرمادر و فواید آن

 شیر مادر حاوی آنتی بادی‌های موجود در بدن مادر است که می‌تواند ایمنی مطلوبی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی در بدن نوزاد ایجاد کند؛ شیر مادر باعث تقویت عملکرد ریه می‌شود و از بیماری‌های تنفسی و تنگی نفس در نوزاد جلوگیری می‌کند و از ابتلا به پنومونی (ذات الریه) می‌کاهد؛ نوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌کند، مسمومیت غذایی ندارد، برونشیت نمی‌گیرد، بدنش به عفونت‌های میکروبی دچار نمی‌شود و امکان ابتلای او به آنفلوآنزا، عفونت گوش، آلرژی، جوش، اسهال و سرخجه تقریبا به صفر می‌رسد.

///

 لاغری و کاهش وزن با سیب سبز

میزان کالری سیب سبز نسبت به دیگر انواع سیب کمتر است و وجود فیبر زیاد در آن هم به کاهش وزن کمک می‌کند؛ به طور کلی یکی از شناخته شده‌ترین خواص سیب سبز، کمک به لاغری و کاهش وزن است؛ فیبر محلول در قسمت نرم میوه، آب را در روده جذب می‌کند و ماده‌ای ژل مانند تشکیل می‌دهد که از سرعت هضم می‌کاهد و باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود.

///

از خواص بالنگ چه می‌دانید؟

 تخم بالنگ ضد تب است،  مانع ایجاد نفخ می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند؛  ضماد تهیه شده از میوه بالنگ و سرکه برای درد مفاصل، نقرس و ورم‌های مختلف مفید است،  پوست آن خاصیت ضد سرفه و نرم کننده سینه دارد، میوه‌ای خنک کننده و آرام بخش است، در بهبود گردش خون موثر است،  از کمبود آب بدن پیش گیری می‌کند و ناراحتی‌های مربوط به قاعدگی را درمان می‌کند.

///

خواص گیاه ارگانو چیست؟

ارگانو در پیشگیری و درمان قند خون بالا نیز موثر است؛ شما می‌توانید مقداری ارگانو خشک شده را در سوپ‌ها، سالادها یا اسموتی‌ها اضافه کنید تا هر چه بیشتر عطر و طعم آن‌ها را بهبود ببخشید همچنین، می‌توانید روزانه چای ارگانو بنوشید، برای تهیه این چای سه قاشق چایخوری برگ ارگانو را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید پنج تا ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. چای را صاف کرده و بنوشید.

///

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Australia
بهرام
۲۲:۵۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
با این بی پولی این چه میوه هایی هست که معرفی کردی
آخرین اخبار