معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ایرانیفام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه توجیهی و آموزشی ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی که با حضور کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های سراب، بستان آباد، میانه و چاراویماق در هشترود برگزار شد گفت: این طرح هفت محصول کلیدی کشاورزی شامل خیار گلخانه‌ای و بوته ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای و بوته ای، سیب زمینی، پیاز و سیب درختی در برمی گیرد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در قالب سیاست‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تولید محصول سالم را در دستور کار قرار داده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تولید و عرضه محصول سالم که در سبد غذایی خانوار‌ها اهمیت بیشتر دارد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ایرانیفام افزود: در حال حاضر تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده که ۱۵ محصول را شامل می‌شود و طی آن ارتقاء سلامت این محصولات مورد پایش قرار می‌گیرد تا به صورت سالم عرضه شود.

وی گفت: از این ۱۵ محصول هشت محصول را در اولویت قرار داده اند که به جز پرتقال هفت محصول در استان آذربایجان شرقی مورد پایش قرار می‌گیرد.

ایرانیفام ادامه داد: ۶ طرح در این زمینه داریم که پنج طرح مربوط به جهاد کشاورزی و یک طرح که پایش محصولات کشاورزی است مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی گفت: پنج طرح سازمان جهاد کشاورزی از پهنه کشاورزی شروع می‌شود و با شناسایی بهره برداران کد بهره بردار برای محصولات صادر می‌شود و بهره برداران، کارشناسان ذیربط و کلینیک‌های گیاه پزشکی و شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای آموزش می‌بینند و هر بهره بردار ارتباط با کلینیک گیاه پزشکی محصول را از کاشت تا برداشت رصد می‌کند.

ایرانیفام ادامه داد: در این طرح برای محصول شناسنامه صادر می‌شود و برای هر محصول کد ۱۶ رقمی اختصاص می‌یابد که شاخص استانی، شهرستانی، دهستانی، مرکز خدمات، کلینیک مورد تحت پوشش و بهره بردار روی محصول برچسب می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

طرح ارتقا سلامت محصولات کشاورزی در آذربایجانشرقی اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.