گوشه‌ای از زندگی نامه شهید علی حسین پور مکاری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید علی حسین پور مکاری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید علی حسین پور مکاری در سال ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی در شهرستان ارومیه متولد شد. دو ساله بود که خانواده اش به علت نامساعد بودن وضع زندگی در شهر و مشکلات مادی به روستای قره باغ کوچ نمودند.
شهید حسین پور، تحصیلات ابتدائی و راهنمائی را در همان روستا به پایان برد و دوره متوسطه را در دبیرستان دبیری سابق به اتمام رساند. وی علاقه شدیدی به تحصیل علوم اسلامی در حوزه علمیه قم داشت. ولی با توجه به ضعف بینایی شدید، نتوانست در آن حوزه شرکت کند و از این بابت پیوسته رنج می‌کشید. اما با موفقیت در آزمون تربیت معلم، احساس خوشحالی کرد و گفت:‌
می‌توانم از این طریق در تبلیغات انقلاب اسلامی قدم بردارم و دین خود را ادا کنم. شهید حسین پور از بدو انقلاب در تمام تظاهرات شرکت کرده و در این رابطه دو مرتبه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و یک بار دچار گازگرفتگی شد.
شهید حسین پور همزمان با تحصیل در زمان انقلاب، در کلاس قرآن که توسط برادر فخری در قره باغ تشکیل شده بود، شرکت داشت و در رشته حفظ و قرائت قرآن ممتاز شناخته شد. همچنین او از کمترین فرصت برای حضور در مساجد و شرکت در دعا‌ها استفاده می‌کرد.
شهید در تابستان ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی جهت اعزام به روستا‌ها ثبت نام کرد تا در مناطق روستائی به کشاورزان محروم در جمع آوری محصولات کمک کند. بعد از مدتی خدمت در جهاد سازندگی خود را جهت رفتن به جبهه‌های حق علیه باطل آماده کرد.
او روح پرخروش خود را با لبیک گفتن به فرمان امام (ره) آرام کرد و از طریق جهاد سازندگی به جبهه جنوب (اهواز) اعزام شد.
شهید علی حسین پور پس از چندی رویاروئی با بعثیون کافر در منطقه اهواز، در تاریخ ۱۳۶۱/۶/۱۰ ندای حق را لبیک کفت و به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود نائل آمد.
روحش شاد، راهش مستدام.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید علی حسین پور مکاری

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار