در این مطلب به نمونه‌هایی از رفتار و برخوردهای عجیب برخی مسئولان با منتقدان اشاره شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز انتشار فیلم جروبحث یکی از نمایندگان مجلس با کارمند اداره‌ای دولتی در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد؛ فیلمی که نشان می‌داد محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان که در یکی از ادارات حاضر شده، به خاطر معطل ماندن و همچنین عدم اجرای دستوراتش از سوی آن کارمند شروع به فحاشی و توهین به این کارمند کرده و در نهایت نیز توسط یکی از مردم حاضر در اداره، از آنجا بیرون برده می‌شود، فیلمی یک‌ دقیقه‌ای که به‌ سرعت در فضای مجازی چرخید و با واکنش‌های تندی روبه‌رو شد. هرچند تنها چند ساعت بعد از انتشار این فیلم، درازهی در گفتگو با برخی رسانه‌ها توضیحاتی را درباره این اتفاق داده و این فیلم را تقطیع‌ شده دانست، اما واکنش‌ها به نوع رفتار او به‌ عنوان نماینده ملت همچنان ادامه دارد.

این نماینده مجلس که زمان جروبحث خود با این کارمند را سه دقیقه توصیف می‌کند، درباره توهین کارمند به او این‌طور می‌گوید: «افرادی که مبادرت به فیلمبرداری کرده بودند، با تدوین فیلم، قسمت‌هایی را که بنده را مورد توهین قرار داده بودند حذف کرده‌اند. کارمندی که تصویرش در فیلم مشخص است، با ادبیات بسیار سخیف و بیان دشنام، از ملاقات بنده با رئیس گمرک ممانعت کرد که در نهایت درگیری پیش آمد و بنده را با بی‌احترامی از اداره بیرون انداختند.»


بیشتربخوانید :واکنش جالب مجری معروف تلویزیون به درگیری نماینده مجلس با یک مامور پلیس + فیلم


او قرار ملاقات با رئیس گمرک ایران آن هم در اداره گمرک مرکزی را دلیل حضور خود در آن اداره می‌داند و چرایی جلوگیری از حضور او از سوی کارمند را این‌ طور توضیح می‌دهد: «حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه جلوی در معطل بودم. دو کارمندی که در آنجا حضور داشتند، در واکنش به پیگیری قرار بنده با رئیس گمرک، ضمن توهین گفتند که هرچه می‌کشیم از دست امثال شماست! البته بنده با وزارت اقتصاد تماس گرفتم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و نهایتا پس از دو تا سه ساعت معطلی موفق به انجام ملاقات نشدم.»

مطرح شدن بحث استیضاح وزیر اقتصاد از سوی این نماینده مجلس در صحن علنی آن هم به‌ خاطر چنین اتفاقی موضوع قابل‌توجهی است؛ بحثی که درازهی درباره‌اش این‌طور گفته است: «حتما این مساله را در صحن علنی مجلس بیان و استیضاح وزیر اقتصاد را مطرح خواهم کرد.»

نکته قابل‌تامل درباره این فیلم آن است که این تنها نمونه برخورد‌های اینچنینی از سوی مسئولان مربوطه نیست و بروز چنین رفتار‌هایی از سوی برخی مسئولان مسبوق‌به‌سابقه است؛ رفتار‌هایی که شاید تا پیش از این به‌ خاطر عدم گسترش فضای مجازی و شخصی نبودن رسانه‌ها چندان به چشم عموم جامعه نمی‌آمد و در صورت بروز آن، صرفا تعداد محدودی از افراد جامعه از آن مطلع می‌شدند؛ اما امروزه که هر شخصی امکان دسترسی به فضای مجازی را دارد، طبیعتا انتشار چنین فیلم‌هایی نه‌ تنها در کمترین سرعت، بلکه در مقیاس بزرگی رخ می‌دهد و دیگر مسئولان نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند؛ مسئولانی که تا امروز نمونه‌های زیادی از این دست رفتار‌ها داشته‌اند، رفتار‌هایی که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

نگاهی به خشم مسئولان؛ از کف‌گرگی تا جنجال در‌ گمرک

عباس آخوندی و میکروفنی که پرت شد!

تنها سه روز از تعطیلات نوروزی سال ۹۶ گذشته بود که عباس آخوندی که در آن زمان، ریاست وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشت، در حاشیه نشست هیات دولت از سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی‌ بر مرجوعی بودن سومین ایرباس خریداری‌شده عصبانی می‌شود و بعد از گفتن «مرجوعی یعنی چی، این حرف‌ها عجیب است.» واکنش تندی از خود نشان می‌دهد. وزیر سابق راه و شهرسازی زمانی که تصویربرداران حاضر در حیاط پاستور شروع به خاموش کردن دوربین‌ها می‌کنند، در اقدامی عجیب خطاب به این خبرنگار می‌گوید: «خبرنگار باید یک جو عقل داشته باشد!»

او بعد از این صحبت میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را می‌کند و با فریاد کشیدن بر سر خبرنگار می‌گوید: «شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر درنمیارید، برید بابا!» البته آخوندی پیش‌تر و در اسفندماه سال ۹۵ نیز حین بازدید از فرودگاه مهرآباد خطاب به نارضایتی یکی از مسافران نسبت به قیمت پارکینگ بعد از گفتن «با تاکسی بیا و با تاکسی هم برو!» خطاب به این مسافر می‌گوید: «باید بیشتر هم از شما پول بگیرند!»

داستان «خودت بمال» وزیر بهداشت!

روز پایانی آبان‌ماه امسال درددل پیرمرد بجستانی با وزیر بهداشت درباره هزینه‌های بالای فیزیوتراپی و عدم توانایی او در تامین هزینه‌های درمان همسرش دردسرساز شد؛ کلیپی که در آن جمعی را در اطراف وزیر بهداشت نشان می‌دهد و پیرمردی که خطاب به وزیر می‌گوید: «باور کنید ۶۰ هزار تومن باید بدم برم، ۶۰ هزار تومان باید بدم برگردم برای فیزیوتراپی زنم.» بعد از این صحبت، وزیر می‌پرسد: «برای فیزیوتراپی؟» که بعد از پاسخ کوتاه «بله» از سوی پیرمرد، وزیر می‌گوید: «خودت فیزیوتراپی کن دیگه!». وزیر بعد از صحبت‌های پیرمرد مبنی‌بر عدم اطلاع از نحوه فیزیوتراپی، ادامه می‌دهد: «کاری نداره، می‌خوای بمالی دیگه، فقط بمال.»

بعد از این صحبت افراد حاضر در صحنه شروع به خنده می‌کنند. وزیر در بخش دیگری از این ویدئو عنوان کرده بود: «فکر می‌کنی فیزیوتراپی چیکار می‌کنه؟ یک حوله گرم باید بذاری. خودت ببند به پاش، کاری نداره.» البته فیلم دیگری از وزیر بهداشت در نیمه اول اسفند ۹۵ نیز حاشیه‌ساز شده بود؛ فیلمی که در آن وزیر در جریان بازدید از مرکز اورژانس شهرستان بدره، بعد از تایید صحبت‌های گلایه‌آمیز مردم نسبت به کمبود امکانات از سوی فرماندارایلام خطاب به او گفته بود: «خیلی غلط کردی بی‌شعور! اگر من بگذارم یک روز دیگر اینجا کار کنی.»

وزیر کشاورزی: خب!

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی نیز یکی دیگر از مسئولانی است که فیلم حضور او در جمع مردم در جریان سفرش به استان خراسان جنوبی برایش حاشیه‌ساز شد؛ فیلمی که در آن بی‌توجهی وزیر به پیرمرد طبسی به تصویر کشیده شده بود و نوع پاسخگویی او به گلایه‌های این پیرمرد کشاورز با واکنش‌های تندی از سوی کاربران همراه شد. فیلمی که مربوط به سومین روز سفر حجتی به استان خراسان جنوبی بود و بعد از حضور او در جمع مردم، کشاورز طبسی گلایه‌های خود را درباره قیمت گوجه‌فرنگی و وضعیت کشور به وزیر بیان می‌کند، اما وزیر صرفا به گفتن «خب!» اکتفا می‌کند؛ اقدامی که درنهایت باعث می‌شود پیرمرد بعد از خواندن ابیاتی، دستی بر شانه وزیر بزند و بگوید: «خودتان می‌دانید با مملکت‌تان... خداحافظ.» «روزگار را هر روز بدتر می‌بینم، این جهان را پر از خوف و خطر می‌بینم/ دختران را همه در جنگ و جدل با مادر، پسران را همه بدخواه پدر می‌بینم/ هیچ رحمی نه برادر به برادر دارد، هیچ شفقت نه پدر را به پسر می‌بینم»؛ ابیاتی است که پیرمرد در حضور وزیر می‌خواند. این پیرمرد در این دیدار از قیمت ۷۰۰ تومانی یک عدد گوجه‌فرنگی و وضعیت اقتصادی کشور گلایه می‌کند، اما در مقابل وزیر به گفتن «خب!» اکتفا کرده و حتی در طول خواندن شعر از سوی این پیرمرد نیز تنها به گفتن همین یک واژه بسنده می‌کند.

توهین بی‌سابقه یک فرماندار به خبرنگار؛ اینقدر می‌زنمت!

بهمن‌ماه ۹۶ انتشار فیلم توهین فرماندار گلپایگان به یک خبرنگار حاشیه‌ساز شد؛ فیلمی که مربوط به بازدید فرماندار، بخشدار، شهرداران و همچنین اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های گلپایگان، گوگد و گلشهر از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار بود که طی آن فرماندار که با لباس غیررسمی در جلسه حضور داشت، بعد از دیدن خبرنگار حاضر در جلسه که در حال فیلمبرداری بود، خطاب به او می‌گوید: «از من عکس نگیر!» او بعد از پاسخ خبرنگار مبنی‌بر اینکه خبرنگار هستم و برای پوشش برنامه به اینجا آمده‌ام، ادامه می‌دهد: «بگیر بشین، به تو ربطی ندارد، می‌اندازمت بیرون.»

فرماندار در بخش دیگری از این فیلم در جواب خبرنگار که می‌گوید به بنده گفته‌اند برنامه را پوشش دهم، عنوان می‌کند: «بیخود گفته‌اند.» او درنهایت با عصبانیت می‌گوید: «حرف نزن و بگیر بشین، مگر نگفتم عکس نباید بگیری، اینقدر می‌زنمت بعدش هم می‌گویم از اتاق بیندازنت بیرون، من توهین نکردم وظیفه‌ات است به حرفم گوش کنی، به تو دستور می‌دهم و باید گوش کنی.» البته این بار رفتار این مسئول به برکناری‌اش منجر شد، چراکه تنها یک روز پس از این ماجرا، محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان پس از بررسی ماجرا، فرماندار خاطی را از کار برکنار کرد.

از کف‌گرگی علی مطهری تا پرتاب شیء توسط کوچک‌زاده

جنجال علی مطهری و مهدی کوچک‌زاده در مجلس هشتم نیز یکی دیگر از برخورد‌های خارج از عرف مسئولان است؛ جنجالی که به خاطر خطاب کردن کوچک‌زاده به «کوچکف» از سوی علی مطهری در مجلس شروع شد و بعد از آغاز درگیری لفظی بین این دو نماینده، کار به پرت کردن شیئی از سوی کوچک‌زاده رسید؛ اقدامی که البته با فحاشی علی مطهری همراه شد. البته برخورد‌های اینچنینی از سوی نمایندگان در مجلس موضوعی نیست که صرفا به اینجا ختم شود، چراکه مطهری نیز زمانی که به‌ عنوان نماینده در مجلس نهم حضور داشت، با کف‌گرگی از نمایندگان منتقد خود استقبال کرد؛ موضوعی که خودش در ۲۰ آذرماه امسال در جمع دانشجویان و در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره‌اش این‌طور گفته بود: «این موضوع به نطق من در مجلس نهم مربوط می‌شود. من درباره موضوع حصر صحبت کردم و به رئیس قوه قضائیه انتقاد کردم. عده‌ای داد و فریاد کردند و آقای ابوترابی میکروفن من را قطع کرد. بعضی به من محترمانه گفتند حرفت را تمام کن و من می‌گفتم باید نطقم را تا انتها بگویم. یک نفر من را کشید، من او را هل دادم، یکی دیگر به سمت من آمد، من دستم را به او نشان دادم و گفتند من کف‌گرگی زده‌ام. البته گاهی برای کسانی که جلوی آزادی بیان می‌ایستند، کف‌گرگی هم لازم است.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
وزیر بهداشت خدمات زیادی کردند .حتما فشار کاری باعث این موضوع شده،،انتظار مااز ایشان زیادتر ازاینهاست،.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
درحالت عادی ک همه با ادب و محترمن، اینجورمواقع حساس باید خودشون رو کنترل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سه تا دانش آموز اونم دختر بچه فوت شدند آیا این مجلس کاری کرد مگه نماینده نیستن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
بنظرم وزیر آموزش و پرورش ابتدا بعد مدیر کل آکموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان و سپس مدیر مدرسه باید پاسخگوی پرپر شدن این کودکان معصوم شوند. راستی چطوری نماینده محترم سراوان خیلی هزینه زیادی داشت تهیه یک بخاری ایمن برای دسته گلهای معصوم؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید رحمانی
۲۱:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
جناب نماینده محترم سراوان با رای امسال کارمند محترم رفتی مجلس وظیفه ایشان نیست بدرقه و بله قربان گوت بشه بلکه وظیفه شماست به قول امام راحل عزیز نوکر مردم باشی بدون هماهنگی و سرزده رفتی گمرک کارمند درب از کجا بفهمه شما کی هستین جلو پیشانیت مهر استثنا نزدند که؟ گیرم شناخته قانون برا همه یکیست شما نماینده ها که بر نظارت رفتار نمایندگان قانون تصویب نمیکنین خودتان را ماورای ملت میدانین مردم باید جواب شماها رو بدهند هر مسئولی بخواهد از شما کوچکترین انتقاد بکند فوری وزیرش رو استیضاح میکنید جار و جنجال بپا میکنید ولی ما مردم شما رو سرجایتان مینشانیم موقع رای التماس کنان سراغمان میائید الانم از کارمند گمرک عذرخواهی کن در ضمن کارمند گمرک هم حق کوچکترین بی احترامی به جنابعالی و سایر ارباب رجوع را نداره در صورت صحت باید برابر مقررات برخورد بشه هیچ یک از کارکنان حق بی احترامی برای مردم را ندارند و مسئولین وزارت خانه ها باید رفتار کارکنانشان را کنترل کنند متاسفانه در ادارات رفتار کارکنان مناسب نیست از این لحاظ نماینده محترم حق دارند هم برای خودشان هم برای مردم سراوان و ایران اسلامی. با تشکر
Germany
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آقا حقیقتا" همش درسته غیر از اون جمله وزیر بهداشت . ایشان فقط با پیر مرد یک شوخی کرد نباید به این اندازه دامن زده شود.
شما آن حرفهای آخوندی را پخش کنید که می گفت ناظرین بازار و تعزیرات را از این کشور بیرون کنید در صورتی که اکنون همه ی مردم می گویند چرا نظارتی بر بازار نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
باسلام اولا شان و احترام نماینده در همه جای دنیا حفظ میشود نماینده با یک فرد عادی فرق میکند ثانیا هرچه از نظر اقتصادی میکشیم از گمرکه این همه قاچاق رسمی که در صادرات و واردات وجود داره از گمرکه چرا جنایات مجرم را نادیده میگیرید ثالثا چرا فکر میکنید کل نماینده های مجلس اشتباه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
مردم پایبند اسلام و مرجعیت هستند
پس جایگاه خود بدانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
من تو بانک کار میکنم، یه کادمند ساده هستم ، هروقت با مدیرا یا بالا دستیهای خودم برخورد کردم تو هر شرایطی ، همشون از دم فکر میکنن خان هستن و زیر دستشون رعیت ، همش از بالا به پایین نگاه میکنن و اسمش رو میزارن رفتار و آداب معاشرت اداره ای
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
ادبیات ایسان گویای همه چیز درباره اش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
اشکال از مسوولین نیست، اشکال از مردمی که آدمای بی محتوی رو انتخاب میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۲۳:۱۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
اشتباه می کنید عزیزم.
چه بسا بعضی از همین آدم های با محتوا که انتخاب میشن و به پست و مقامی می رسند، بی محتوا میشن و میز ریاست آنها را کور میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
نماینده بی ادب و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
این نماینده هایی هستند که خودمون انتخاب کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
مردم ایران وظیفه ندارند ناز نماینده هارو بکشن ، بلکه بلعکس اونها وظیفه شان است ، مردم شما رو انتخاب کردن که مشکلاتشان را حل کنید نه که بچسبید به میز قدرت و مردم رو از بالا نگاه کنید و مردم رو بی ارزش بدونید ، این چنین به‌اصطلاح نماینده باید استیضاح بشوند .
Canada
بیژن
۱۸:۱۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
بعضی از نمایندگان خیلی پرو شدن
هیچ کاری برای مردم نکردن حالا هم طلب کارن
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۲۰:۰۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
ببخشید اشتباهی منفی دادم. نظر من با شما موافق است.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۷:۳۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
قانون واسه همه یکسانه یا قوانین وضع شده توی مجلس برای اشخاص فرق می کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سلام به نظر من نیروی انتظامی باید یه طرح مثل رعد و ازاین نمایشها داخل این دوستان راه بندازه من نمیدونم این آقایون به جای حل کردن مشکل مردم باعث دق اونا هستن خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
برای یک اداره مخواهی مشغول بکار شوی همه نوع امتحان آزمایش میگردند ولی
Iran (Islamic Republic of)
علی سلیمی
۱۵:۰۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
ما انقلاب کردیم که اینا بیان سر کار ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۶:۴۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
مابد رای میدیم که اینامیان سرکار
Germany
حامد
۱۷:۰۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
یا بهتر است بگیم بد انتخاب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آقای نماینده محترم عنوان نموده اند که گفتگوی من 3 دقیقه طول کشده است بفرض اینکه آن آقای به شما توهین کرده آیا شما در قامت یک نماینده مجلس باید چنین پاسخ بدهی یا صبر وحوصله پیشه کنی و نمونه و الگو باشی متاسفانه این افراد دچار خود بزرگی بینی هستند و نمی دانند که وکیل مردم هستند نه ارباب مردم و هر سخن و توهینی هم از طرف مامور گمرک بوده است نمی تواند برای این نماینده حق توهین ایجاد کند مردم با همه فشارهای اقتصادی برای حفظ مملکت صبر می کنند و باید قدر این مردم را مسئولان بدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
موقع رای گیری میشن خادم ملت میشن آقا بالاسر اصلا این نمایندها چ گلی به سر این ملت زدن خونشان از کی رنگین تره که انتظار دارن هر جا رفتن همه دست بوسشان باشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست. وقتی به تکرار به اینها رای داده می شود ، نه به دلیل صلاحیت نباید بهتر از این انتظار داشت. نباید گذاشته شود که به کسی که زیر بار حرف زور اون نرفت ، صدمه ای وارد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست. وقتی به تکرار به اینها رای داده می شود ، نه به دلیل صلاحیت نباید بهتر از این انتظار داشت. نباید گذاشته شود که به کسی که زیر بار حرف زور اون نرفت ، صدمه ای وارد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
خدا تو قرآن گفته سرنوشت هیچ قومی عوض نمیشه مگر خودشون بخوان
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۳:۲۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
خیلی باید خجالت بکشند نماینده مردم خودش ادم ضعیف ومشکل داری باشد چه طور می تواند مشکل مردم را حل کند تازه این یک مورد هست بیشتر نماینده ها علاوه بر این که مشکل مردم را حل نمی کنند فقط رای گرفتند ماخودمون مشکل داشتیم پیش نماینده خودمون رفتیم چون ژن خوبه نیستیم اصلا اعتنایی به ما نکردند به جز قول و وعده وویید دادن
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۳:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سو استفاده از قدرت داره بیداد میکنه. شما حساب کن موقع دریافت وام های چند صد میلیونی چه بلایی سر کارمند بانک ها میاد. باید با نماینده متخلف برخورد بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
این نماینده برکنار شوووود
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آقایان نماینده های عزیز ما مردم عادی که شما به عنوان ارباب ما رو خطاب می کنید بعضا در ادارات از 3ساعت تا یکسال و چند سال معطل می مونیم .

کارمند به وظیفه ذاتی خودش عمل کرده و نماینده محترم هتاکی کرده و اگر برای کارمند وظیفه شناس مشکلی پیش بیاید مردم ناراحت میشوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
شک نکنید اگه باقیه نماینده ها از این اقا طرف داری نکنن و طوری بشه ک از کار کنار گذاشته بشه. خیلی از کارای مخفی نماینده ها رو از رو عصبانیت برملاع میکنه. هرجا میره میشینه میگه مثلا فلانی ایجور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
برملاء
سواد رو پاس بداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
برملاء هم نیست برملا درسته همزه ندازه به لغت نامه دهخدا مراجعه شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
شک نکنید اگه باقیه نماینده ها از این اقا طرف داری نکنن و طوری بشه ک از کار کنار گذاشته بشه. خیلی از کارای مخفی نماینده ها رو از رو عصبانیت برملاع میکنه. هرجا میره میشینه میگه مثلا فلانی ایجور کرد.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
مقصر نماینده هستش بیچاره کارمند چیزی نگفت،40دقیقه وایساده اینجوری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
وقتی سربازی رفته بودیم یکی از موارد معافیت اختلال روانی بود و در بیشتر دستگاه های دولتی گفتند فرد باید از نظر روانی سالم باشد و گرنه استخدام نمی شوند. چرا از مسئولین تست سلامت روانی قبل از استخدام نمی گیرند؟ مشکل اینجاست که کسی توجه نمی کنه و فقط کار با داد و بیداد راه میافته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
زمانی نه چندان دور خیلی به خودمون می بالیدیم که با فرهنگ ترین و مهمان نواز ترین مردم دنیا هستیم اما الان با دیدن نمونه های فراوان از ناهنجاری‌های رفتاری و شخصیتی بین مردم و بخصوص برخی مسئولین و تازه به دوران رسیده ها ، آدم فکر میکنه که چقدر زود به قهقرا رفتیم و شاید اون فضائلی که به داشتن می بالیدیم فقط یک رؤیای شیرین بود !
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۱۲:۳۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
ایناوقتی میخوان انتخاب بشن همشون میشن مردمی. وقتی هم که بارَای همین ملت به یه جایی میرسن دیگه اونامیشن ارباب،ملت میشن رعیت .نماینده خوبم داریم ولی انگشت شمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
وقتی یک بازیگر مردم رو رعیت بدونه دیگه چه انتظاری از مسئولین کشور هست متاسفانه به دلیل برخورد نکردن با این مسئولان بی ادب امروز شاهدیم که چهل نماینده پشت نماینده قرار گرفتن اصلا جملات نماینده سراوان جای دفاع نداره تماما توهین به کارمند و مردم دیگه باید چه توهینی میکرد که نکرد تا معلوم بشه مقصره بابا جدیدا مسئولین قشنگ مردم رو ساده فرض کردن بعضیها سفید رو سیاه وسیاه رو سفید به مردم میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
لیست 40 نفره باید منتشر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
به جای تایید صلاحیت نمایندگان مبنی بر انقلابی بودن یا نبودن برای حضور در انتخابات بهتر است صلاحیت روانی داشته باشند تا انقلابی، هستند کسانیکه اصلا شخصیت متعادلی ندارند. وای وضع مملکت مدیون عدم ثبات شخصیت اونهاست، زنده باد وطن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۱۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه این جو بد از فاز مردم وارد فاز برخی از مسئولان هم شده
من بعنوان یک ایرانی همه رو به خویشتن داری و حرکت رو به جلو برای ایرانی آباد و سرافراز دعوت میکنم
امیدوارم همه قدر لحظات با هم بودن رو بدونیم و از آتش افروزی جلوگیری کنیم ایران کشور قدرتمندی است و خیلیها در صدد بروز اختلاف بین مردم و مسئولان هستند
لطفا لطفا و لطفا همه هوشیار باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
اخلاق نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
چند مورد باید در نظر گرفت: آیا اگه اون نماینده فردی از بستگان نزدیک کارمند بود مثل پدر یا برادر باز هم همینقدر در انجام وظایف خودش حساسیت نشون میداد؟ آیا اگه نماینده از نمایندگان سطح اول یا از نمایندگان شهرهای مهم نظیر تهران بود همین اتفاق میفتاد؟ آیا اگه نماینده با لباسی رسمی ظاهر میشد 45 دقیقه معطل میموند؟ چطور میشه که همه ارباب رجوع در یک سمت باشند و نماینده در گوشه ای باشه و حتی کسی کنار کارمند و پشت میز اداری در حال فیلمبرداری باشه.. بیاییم بدون طرفداری قضاوت کنیم اگه نماینده پدر و از دوستان درجه یک ما بود باز هم میومدیم بر علیه او موضع میگرفتیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
چند مورد باید در نظر گرفت: آیا اگه اون نماینده فردی از بستگان نزدیک کارمند بود مثل پدر یا برادر باز هم همینقدر در انجام وظایف خودش حساسیت نشون میداد؟ آیا اگه نماینده از نمایندگان سطح اول یا از نمایندگان شهرهای مهم نظیر تهران بود همین اتفاق میفتاد؟ آیا اگه نماینده با لباسی رسمی ظاهر میشد 45 دقیقه معطل میموند؟ چطور میشه که همه ارباب رجوع در یک سمت باشند و نماینده در گوشه ای باشه و حتی کسی کنار کارمند و پشت میز اداری در حال فیلمبرداری باشه.. بیاییم بدون طرفداری قضاوت کنیم اگه نماینده پدر و از دوستان درجه یک ما بود باز هم میومدیم بر علیه او موضع میگرفتیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
یک تفاوتی بین اتفاق نماینده سراوان با دیگر مسئولین اینه که نماینده در اثر تحریکات و معطل ماندن 40 دقیقه ای اون واکنش رو نشون داده و بقیه مسئولین از موضع بالا و بدون اولین تحریک از طرف مقابل کنش نشان داده اند. یعنی در واقع عمل نماینده واکنش بوده و عمل دیگر مسئولین کنش اولیه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
یک تفاوتی بین اتفاق نماینده سراوان با دیگر مسئولین اینه که نماینده در اثر تحریکات و معطل ماندن 40 دقیقه ای اون واکنش رو نشون داده و بقیه مسئولین از موضع بالا و بدون اولین تحریک از طرف مقابل کنش نشان داده اند. یعنی در واقع عمل نماینده واکنش بوده و عمل دیگر مسئولین کنش اولیه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
با نماینده خاطی برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
اگر آن کارمند هم برخورد بدی داشته با فرض محال این حرکت از نماینده مردم خیلی زشت و ناپسندیده هست.