خبرگزاری تاس از تعیین جانشین «استفان دی میستورا»، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه و تاریخ آغاز به کار او در این سمت خبر داد.

جانشین نماینده سازمان ملل در امور سوریه و تاریخ آغاز به کار او مشخص شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری تاس با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود از تعیین جانشین «استفان دی میستورا»، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، و تاریخ آغاز به کار او در این سمت خبر داد.

بر اساس این گزارش، دی میستورا پس از نشست امروز (سه شنبه) با وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در ژنو، اعلام کرد «گیر پدرسن»، جانشین وی، هفتم ژانویه سال 2019 میلادی (حدود سه هفته دیگر) کار خود را به عنوان نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، آغاز خواهد کرد.

دی میستورا همچنین افزود قصد ندارد به گیر پدرسن درباره این سمت توصیه ای بکند. دی میستورا در جریان یک کنفرانس خبری که طی آن درباره نتایج نشست خود با وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه، توضیحاتی داد، این خبر را اعلام کرد.

پدرسن که سال 1955 میلادی در شهر اسلو، پایتخت نروژ، به دنیا آمد، در فاصله بین سال های 1998 تا 2003 میلادی نماینده این کشور در تشکیلات خودگردان فلسطین بود. او پیش‌تر هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان بوده و همچنین به عنوان فرستاده شخصی دبیرکل سازمان ملل متحد در جنوب لبنان و مدیر مرکز آسیا و اقیانوس آرام در بخش امور سیاسی سازمان ملل نیز فعالیت کرده است. پدرسن از سال 2012 تا 2017 نیز نماینده کشورش در سازمان ملل بود.

دی میستورا 17 اکتبر سال جاری میلادی (2018) از تصمیم خود برای کناره گیری از سمتش در ماه نوامبر خبر داد. اما اکنون تصمیم گرفته است تا پایان سال جاری در این پست باقی بماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار