آیت‌الله علوی گرگانی گفت:باید دانشجویان با قرآن کریم انس بگیرند و فریب دنیا را نخورند.

به گزارش   گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع عظام تقلید  ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه قم، با بیان اینکه آنچه ماندگار بوده دارای ارزش بیشتری است، خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید خود را با قرآن کریم مأنوس کرده و فریب دنیا را نخورند، و آنچه را خدا می‌خواهد انجام داده و خود را در پیشگاه الهی یکسان بدانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دنیا متاع غرور است، تصریح کرد: حیات دنیا یک بازیچه و سرگرمی بوده و این آیه قرآن به این مسئله دلالت دارد که خداوند متعال سرگرمی‌ها را مرحله‌به‌مرحله برای انسان قرار داده است.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: خداوند فرموده آخرت برای کسانی خوب بوده که اهل تقوا باشند، آن‌هایی که امر خدا را، امر خدا و نهی خدا را، نهی الهی می‌دانند، به دنیای آخرت اعتقاد داشته و به این دنیا دل‌بستگی ندارند که سعادت و خیر دنیا و آخرت نصیب آن‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به آیه 22 سوره انعام اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌خواسته این مسئله را بفهماند که انسان هر آنچه با چشم خود می‌بیند به آن دل‌بستگی پیدا می‌کند.

این مرجع معظم تقلید با بیان اینکه خداوند متعال پیامبران را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است، افزود: اصل وجود دنیا بد نیست، چراکه دنیا کشتگاهی برای آخرت است، اما وابستگی به دنیا سبب آلوده شدن نفس انسان می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: بر‌اساس آیات قرآن کریم، انسان تا مقداری خود را مستغنی دیده شروع به ظلم و ستم به دیگران می‌کند، همان‌طوری که در میان کشورهای دنیا شاهد آن هستیم، بنابراین خداوند متعال 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر فرستاد تا وابسته به دنیا نشویم.

انتهای پیام/ش

دیدار جمعی از دانشجویان حقوق با آیت الله علوی گرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار