سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ما مایل به استیضاح دژپسند نیستیم و طرح استیضاح وی ربطی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ندارد.


طرح استیضاح وزیر اقتصاد ربطی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ندارد/بررسی رفتار نماینده سراوان با کارمند گمرک در نشست هیئت نظارت بر رفتار نمایندگانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 27 آذر ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجاد شده توسط نماینده سراوان، اظهار کرد: این نماینده توضیحاتی را در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح کرد و طبق اظهاراتش، او در ورودی گمرک با مشکلاتی مواجه شده و برخی افراد او را تخریب کرده و جملاتی را علیه وی به کار برده‌اند.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس به این مسئله اعتراض کردند و وزیر اقتصاد نیز به منظور بررسی مسئله فوق در یکی از فراکسیون‌ها حضور یافت.

بیشتر بخوانید: توهین نماینده مجلس به یک کارمند +فیلم

اولین واکنش نماینده‌ مجلس به انتشار فیلم توهین‌اش به یک کارمند

حواشی روز گذشته نماینده سراوان در جلسه غیر علنی مجلس بررسی شد

ادای احترام اینستاگرامی نماینده سراوان به خودش +عکس

طرح استیضاح دژپسند در حمایت از نماینده سراوان با 40 امضا کلید خورد

جمالی تصریح کرد: همزمان با این جلسات جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز امروز صبح برگزار و موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در کل این حرکت از سوی دو طرف مورد تأیید نیست و رئیس مجلس تأکید دارد که این مسئله امروز بررسی شود و ما نمایندگان این موضوع را با حضور وزیر اقتصاد پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته اگر این نماینده به گذشته برگردد اصلا این رفتار را تکرار نمی‌کند اما باید قبول کنیم که وی برای پیگیری مسائل مردم تحت فشار قرار داشته اما قبول دارم که مردم توقع دارند که نماینده یشان با سعه صدر بیشتری برخورد کند.

جمالی گفت: ما مایل به استیضاح دژپسند نیستیم و طرح استیضاح وی نیز ربطی به هیئت نظارت ندارد و نمایندگان می‌توانند این درخواست خود را جداگانه ارائه دهند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به بررسی شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی در جلسه امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه از صادقی دعوت به عمل آوردیم تا درباره ادعاهایی که به شورای نگهبان نسبت داده بود توضیحاتی را ارائه دهد.

وی افزود: این نماینده توضیحاتی را درباره ادعاهای خود مطرح و قرار شد جلسه مشترکی بین صادقی و سخنگوی شورای نگهبان برگزار کنیم تا موضوع شفاف و تصمیم نهایی انتخاب شود.

جمالی ادامه داد: صادقی می‌گوید شهودی برای ادعاهای خود دارد که اگر نیاز باشد آنها را ارائه خواهد داد اما تاکنون مدرکی به ما ارائه نداده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد:‌ شکایت حسن کامران نیز از تاجگردون در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت چرا که نماینده اصفهان معتقد بود که الزاماتی در بودجه وجود دارد اما بر خلاف برنامه مواردی به تصویب رسیده، که اگر دو سوم آرای نمایندگان را داشته باشیم این امر قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین درباره پرونده ربیعی وزیر سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث و بررسی صورت گرفت و قرار بر این شد که درباره ادعاهای مطرح شده درباره پسران وی تحقیق به عمل آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار