شرکت راه آهن سیبوی ژاپن اعلام کرد قرار است برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از ربات‌ها به جای انسان‌ها برای حفظ امنیت مسافران استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماکی سون»، یکی از کارکنان شرکت راه آهن سیبو واقع در توکیو اعلام کرد که قرار است در بازی های المپیک و پارالمپیک تابستان 2020 ژاپن، از رباتها به عنوان نیروهای امنیتی در ایستگاه های راه آهن سیبو استفاده شود.

وی در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: تصمیم برای آزمایش رباتهای هوشمند پیش از برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 اتخاذ شده است. در آن بازه زمانی، تعداد گردشگران خارجی و همچنین تعداد مسافران ایستگاه های راه آهن سیبو افزایش خواهد یافت. مسئله افزایش امنیت و همچنین کاهش حجم کاری کارکنان است و ما قصد داریم با انجام آزمایشهایی روی این رباتها اینگونه مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه افزود: ستون های زیادی در داخل این ایستگاه وجود دارد و به همین دلیل کارکنان به راحتی نمی توانند همه مسافران را زیر نظر داشته باشند. این رباتها می توانند همه چیز را زیر نظر بگیرند و خیلی سریع موارد را به کارکنان اطلاع دهند. همچنین اگر سرقت یا گم شدن اشیاء در ایستگاه اتفاق بیفتد، این رباتها به سرعت کارکنان را در جریان آن می گذارند.

این رباتها قرار است در سطح ایستگاه های راه آهن به گشت زنی بپردازند و زمانی که ببینند به عنوان مثال یک مسافر روی زمین نشسته است و یا در حال افتادن است، این رباتها متوجه می شوند که آن مسافر احساس ناراحتی می کند و درنتیجه کارکنان را خبر می کنند.

به لطف این رباتهای هوشمند، کارکنان راه آهن سیبو دیگر مجبور به گشت زنی در داخل ایستگاه نیستند. یکی از این رباتها پیشتر مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج آزمایش هایی که روی این رباتها انجام شده است هم اکنون در حال بررسی است. پس از انجام تحقیقات، تصمیمی درباره اینکه آیا استفاده از این رباتها منطقی است یا خیر اتخاذ خواهد شد.

بازی های المپیک تابستانه 2020 توکیو قرار است از 24 ژوئیه تا 9 اوت 2020 و بازی های پارالمپیک قرار است از 25 اوت تا 6 سپتامبر در ژاپن برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار