کارگاه صنایع دستی کیمیای خاک قم دارای هشت غرفه نمایشگاهی و دو کلاس عملی و آموزشی برای بازدید عموم فعال است.

حیدری فرد،مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،اظهار کرد:مرکز آموزش صنایع‌دستی کیمیای خاک قم ، دهه فجر سال گذشته با حضور مسئولان استانی افتتاح شد، و در این نمایشگاه دستاوردهای یک‌ساله هنرجویان این مؤسسه آموزشی به نمایش درآمده است.

کیمیای خاک قم

وی افزود:آموزشگاه کیمیای خاک به‌عنوان نخستین مجموعه تخصصی آموزشی و نمایشگاهی است که سال گذشته با مدیریت استاد احمد کبیری، پیشکسوت صنایع‌دستی قم تأسیس شد.

حیدری فرد عنوان کرد: در کارگاه کیمیای خاک، هشت غرفه نمایشگاهی و دو کلاس عملی و آموزشی برای عموم فعال شده است که علاقه‌مندان با حضور در این مکان می‌توانند ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، 10 رشته صنایع‌دستی را آموزش بینند.

کیمیای خاک قم

وی با بیان اینکه در قم بیش از هزار هنرمند صنایع‌دستی فعال دارای کارگاه تخصصی وجود دارد افزود: تعداد بسیاری از این کارگاه‌ها اختصاص به چوب و منبت‌کاری دارد و حدود 300 کارگاه به زیورآلات سنتی، 50 کارگاه به رودوزی سنتی، 50 کارگاه به تراش سنگ‌های صنعتی، 20 کارگاه به سفال و کارگاه‌‌های مختلف فلزی و چرم‌دوزی مربوط می‌شود.

 مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، در ادامه از بازدید دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم با هدف آشنایی با صنایع دستی استان قم از کارگاه کیمیای خاک خبر داد و گفت: در این بازدید که  پاک سرشت، مدیر گروه رشته گردشگری دانشگاه علمی – کاربردی شهرداری، داشجویان را همراهی می کرد، دانشجویان علاوه بر آشنایی با پیشکسوت رشته کاشی هفت رنگ استاد احمد کبیری با نحوه کار او نیز آشنا شدند.

وی در ادامه گفت: دانشجویان در کارگاه صنایع دستی کیمیای خاک، از نزدیک با ابزار کار، مواد اولیه و همچنین در جریان چگونگی تهیه و تولید کاشی هفت رنگ قرار گرفتند.

کیمیای خاک قم

حیدری فرد بیان کرد: دانشجویان بعد از فراگیری مبانی نظری و کسب مهارت به کار عملی مشغول شدند و زیر نظر استاد احمد کبیری به ساخت کاشی هفت رنگ پرداختند.

وی افزود: مقرر شد کاشی ها بعد از پختن در کوره به دانشجویان بازگردانده شود تا به عنوان اولین تجربه در تولید کاشی هفت رنگ به یادگار نزد خود نگه داری کنند.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی قم در پایان از مدرسان و اساتید رشته های مختلف تحصیلی خواست تا ضمن بازدید از مراکز و کارگاه های تولید صنایع دستی از نزدیک دانشجویان را با استادکاران مطرح و پیشکسوت هنرهای اسلامی آشنا کنند چرا که ممکن است با این اقدام آنان را به هنرهای سنتی علاقمند کنند.

انتهای پیام/ش

کارگاه کیمیای خاک قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار