مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت: این شرکت با ساخت قطعات و تجهیزات مختلف، توانسته است ۳۳ میلیارد ریال صرفه جویی و از خروج ارز جلوگیری کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین شفیعی مدیر عامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت:: امسال هزار و ۳۰۲ قطعه مورد نیاز این شرکت توسط مهندسان و نیرو‌های این شرکت تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت تلاش دارد تا با اتکا به توان داخل در تامین قطعات و تجهیزات از خروج ارز کشور جلوگیری شود ، افزود: یک سری قطعات، باید همزمان با تعمیر، ساخته و نصب شود که البته مهندسان ما بر این امر هم فائق آمده اند و به طور مثال  اسپری نازل ، از جمله قطعات گرانبهایی است که با طراحی مجدد ، همزمان با تعمیرات اساسی ، ساخته و نصب شده است.

شفیعی گفت: اگر این قطعه از خارج تهیه می‌شد ، باید ۶ هزار و ۲۲۵ یور، هزینه صرف می‌کردیم.

وی با بیان اینکه کیفیت کار مهندسان ما بسیار خوب و در سطح مهندسان خارجی است ،  افزود: توانمندی نیرو‌های ما بیشتر شده است و خوشبختانه این قطعه ساخته دست مهندسان ما از هشت ماه پیش تا کنون بدون مشکل کار کرده است و البته برخی قطعه‌ها چند سال است که کار کرده است و مشکلی نداشته اند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان افزود: کیفیت قطعات و تکنولوژی ما قابل رقابت با نمونه خارجی است.

شفیعی از ایجاد دستگاه وکیوم در مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: این دستگاه برای بسته بندی برخی قطعات و تجهیزات حساس به رطوبت به کار می‌رود تا بدون نگرانی از استهلاک ، در انبار قابل نگهداری باشند.

وی اظهار کرد: در انبار مجتمع، ۷۰ هزار قطعه نگهداری می‌شود که بیشتر این قطعات ، همچون واشرها، از جنس کاغذ و گرافیت است که این اجناس در طول یک سال نگهداری در انبار در اثر هوا و رطوبت، ترد و شکننده می‌شود از این رو قابلیت استفاده شدن را از دست می‌دهند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت: با استفاده از دستگاه وکیوم، قطعات در شرایط خلا و بدون هوا، بسته بندی می‌شوند و در زمان بسیار طولانی قابل نگهداری هستند.

وی با بیان اینکه این قابلیت برای نخستین بار در ایران ایجاد شده است گفت: این دستگاه می‌تواند تا حد بسیار زیادی از استهلاک قطعه‌ها و اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت: قطعه‌هایی که در این شرکت ساخته می‌شود، برای رفع نیاز همین مجتمع است، اما برخی مجتمع‌ها در کشور که خواستار این قطعات باشند، برای آنان می‌سازیم.

وی بیان کرد: برخی قطعات مورد نیاز سایر صنایع داخل و خارج استان هم در این شرکت قابل ساخت و تولید است به طور مثال، کالیبراسیون شیر‌ها در این مجتمع برای واحد‌های صنعتی در این مجتمتع قابل انجام است.

شفیعی گفت: بیشتر دستگاه‌ها در این شرکت خارجی است و از کشور‌های آمریکا ، ژاپن و یا سایر کشور‌ها وارد می‌شود و تامین قطعات مورد نیاز، با اعمال تحریم‌ها با مشکل روبه رو شده بنابراین تلاش بر این شد تا با استفاده از توان و تخصص نیرو‌ها و مهندسان این شرکت نسبت به رفع نیاز‌ها اقدام شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان با اشاره به ایجاد و راه اندازی واحد خودکفایی و واحد دستاورد‌ها در این شرکت گفت: این واحدها، با رویکرد ساخت قعطات مورد نیاز این مجتمع و رفع مشکلات ایجاد شده است.

مجتمع پتروشیمی خراسان، واقع در ۱۷ کیلومتری بجنورد، در سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده و ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن کود اوره و ۲۰ هزار تن کریستال ملامین را در سال دارد.

مجتمع تولیدی پتروشیمی خراسان در پنج سال گذشته ۲۸۵ میلیون دلار و ۱۸۵ هزار میلیارد ریال تولید داشته است.

انتهای پیام / ب  / ایرنا

کیفیت قطعات و تکنولوژی پتروشیمی خراسان  قابل رقابت با نمونه خارجی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.