نمایندگان مجازات عدم اعلام مشخصات بهره‌برداران از دستگاه‌های کارتخوان به سازمان امور مالیاتی را مشخص کردند.

مجازات عدم اعلام مشخصات بهره‌برداران از دستگاه‌های کارتخوان به سازمان امور مالیاتی مشخص شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 27 آذر ماه)در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی(صندوق مکانیزه فروش) با ماده 11 این لایحه موافقت کردند.

طبق ماده 11: بانک مرکزی مکلف است با همکاری سازمان ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام نموده و با ایجاد تناظر بین آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی به هر یک از پایانه‌های فروش شناسه یکتا اختصاص دهد.

همچنین بانک مرکزی موظف است به ترتیبی که سازمان درخواست می‌کند امکان دسترسی سازمان به اطلاعات درگاه‌های پرداخت و تراکنش‌های شبکه‌های پرداخت بانکی رسمی کشور را فراهم نماید.

تبصره: پس از گذشت زمان مذکور در این ماده اتصال دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که تعلق آنها به مودی معین توسط سازمان امور مالیاتی تأیید نشده باشد به شبکه پرداخت بانکی کشور ممنوع است.

بانک مرکزی و حذف مورد کلیه بانک‌ها و ارائه دهندگان خدمات ممنوع است. بانک مرکزی و حذف مورد کلیه بانک‌ها و ارائه دهندگان خدمات پرداخت موظفند مشخصات بهره برداران کلیه دستگاه‌های کارت خوان بانکی و پایانه‌های پرداخت الکترونیکی را به سازمان اعلام کند، تخلف از این حکم موجب مجازت درجه شش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار