بازرس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار، در صنعت ساختمان‎سازی رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس شیری بازرس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در آیین افتتاح ساختمان انجمن صنفی کارگران ساختمانی و فصلی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با بیان وقوع ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان‎سازی افزود: باید با برنامه ریزی‌های علمی نسبت به کاهش این آمار اقدام شود.

وی با بیان اینکه با طراحی و فعال شدن سامانه رفاهی کارگران ساختمانی، کارگران غیر واقعی حذف می‌شوند اضافه کرد: شناسنامه‌دار کردن و ساماندهی کارگران ساختمانی از مهم‎ترین برنامه‌های دولت است.
 
شیری گفت: هم اکنون دولت به ازای هر کارگر ساختمانی، ماهیانه دو میلیون ریال حق بیمه، یارانه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: به تازگی و به صورت پایلوت، طرح رتبه بندی کارگران ساختمانی در استان قم آغاز شده است که با اجرای این طرح، امنیت شغلی و وضعیت کارگران ساختمانی ارتقا و بهبود می‌یابد.

نورالله نیکبخت رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری هم گفت: در حال حاضر، ۷۰ هزار کارگر ساختمانی دارای کارت فنی و حرفه‌ای در این استان وجود دارد که از این تعداد، سه هزار نفر جویای کار در حاشیه خیابان‌ها و میدان‌ها هستند.

وی با اشاره به طراحی سامانه‌ای برای تسهیل در امور مرتبط با کارگران و استادکاران ساختمانی در استان افزود: بزودی سامانه‌ای برای تکمیل بانک اطلاعاتی کارگران استان در کشور‌های کویت، عراق و حاشیه خلیج فارس نیز طراحی می‌شود.
 
گفتنی است؛ ساختمان انجمن صنفی کارگران ساختمانی و فصلی چهارمحال و بختیاری به منظور ساماندهی فعالیت کارگران و با صرف دو میلیارد ریال اعتبار، در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع در میدان کوهرنگ شهرکرد افتتاح شد.

انتهای پیام/خ

وجود  ۷۰ هزار کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: کارگر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار