بر اساس گزارش وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا، تعداد بی‌خانمان‌ها در این کشور برای دومین سال متوالی افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، بر اساس گزارش جدید وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، تعداد بی خانمان ها در سال 2018 در این کشور برای دومین سال متوالی با افزایش همراه بوده است.

افزایش 0.3 درصدی تعداد بی خانمان ها در آمریکا در حالی رخ داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها مدعی شده که وضع اقتصاد کشور در دوره او بهبود یافته و بی کاری پس از چندین دهه به پایین ترین سطح رسیده است!

«بن کارسون»، وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا اعلام کرد علت اصلی افزایش این آمار بیشتر شدن تعداد افرادی است که پس از وقوع حوادث طبیعی مثل توفان های هاروی و ماریا در سال 2017، در پناهگاه های اضطراری زندگی می کنند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ناتوانی در پرداخت هزینه های مسکن بخصوص در مناطق شهری عامل اصلی افزایش تعداد بی خانمان ها در سراسر آمریکاست.

بر اساس این گزارش، تقریبا یک چهارم کل جمعیت بی خانمان های آمریکا در شهر نیویورک یا لس آنجلس زندگی می کنند؛ شهرهایی که با افزایش قیمت اجاره خانه ها و هزینه های مسکن مواجه بوده اند. هزینه اجاره خانه در لس آنجلس از سال 2012 تاکنون با 35 درصد افزایش و در نیویورک با 20 درصد افزایش همراه بوده است. 30 درصد کل جمعیت بی خانمان ها هم در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنند و این ایالت بیشترین جمعیت بی خانمان ها را در خود جای داده است. همچنین نیمی از کل بی‌خانمان‌های آمریکا در ایالت های کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا، تگزاس و واشنگتن روزگار خود را سپری می کنند.

گزارش سالانه ی وزارت مسکن و توسعه شهری درباره آمار بی خانمان ها روز دوشنبه به کنگره آمریکا تحویل داده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار