رییس پلیس فتا البرز:

درگاه جعلی شهروند البرزی را به دام سارق اینترنتی انداخت

رئیس پلیس فتا استان البرز از یک مورد پرونده عامل برداشت غیر مجاز از حساب شخصی که با استفاده از ایجاد صفحات درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد خبر داد و به شهروندان هشدار داد : از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف ارائه شده جداً خودداری کنید.

درگاه جعلی شهروند البرزی را به دام سارق اینترنتی انداختبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت : شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایى ضمن مراجعه به پلیس فتاعنوان‌ داشت بدون اطلاع وی طی سه مرحله از حساب بانکی‌اش مبلغ ۳۰ میلیون ریال برداشت شده است  لذا تقاضاى شناسایى عامل برداشت غیرمجاز از حساب  بانکى‌اش را داشت.

سرهنگ اقبالی در ادامه گفت : با انجام تحقیقات مقدماتی و تلاش کارشناسان پلیس فتا متهمی که با استفاده از شگردهای نوین مجرمانه سعی در عدم جاگذاری ردی از خود بود ، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد : متهم در ابتدا منکر هرگونه برداشت غیرمجاز از حساب شاکی بوده که پس از روبرو شدن با مستندات پرونده به جرم خود اعتراف کرد و با تحقیقات بیشتر مشخص شد که وی با ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی‌(فیشینگ) اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران اینترنتی می‌ کرد .

رئیس پلیس فتا استان البرز در تعریف سرقت آنلاین و چگونگی آن افزود :  فشینگ به تلاش برای دستیابی به اطلاعات حساس افراد مانند نام کاربری ، کلمه عبور و اطلاعات کارت اعتباری به‌وسیله جا زدن خود به جای یک سایت مورد اطمینان ، گفته می‌شود.

وی ادامه داد : اصطلاح phishing به نامه های الکترونیکی و صفحه های جعلی اطلاق می شود که حاوی تبلیغات بانک ها و شرکت های عرضه کننده کارتهای اعتباری می‌باشد .

اقبالی با هشدار به شهروندان گفت : فرصت طلبان با تبلیغات عوام فریبانه و با ایجاد صفحاتی مشابه درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها اقدام به شکار مشتریان و سوء استفاده از اطلاعات حساب آنان می نمایند . این سایت ها علاوه بر تشابه محتوایی ، از نظر نام دامنه نیز بسیار شبیه سایت اصلی می باشند.

رئیس پلیس فتا استان البرزدر توصیه به هموطنان عزیز که می‌بایست از سایت‌های معتبر خریداری کنند ، گفت: همواره آدرس صفحه پرداخت را دستی وارد کنید و بدانید که سایت‌های امن حتماً با https شروع و  دارای یک علامت قفل بسته در کنار آن هستند.

سرهنگ محمد اقبالی در پایان گفت:هموطنان می توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از فیشینگ و سایرجرائم سایبری مطلع شوند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، برترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.