رویای نقش و رنگ» عنوان نمایشگاهی است از آثار فرزانه جعفری هنرمند نگارگر و تذهیب کار ، که از آخر این هفته در گالری نقش خانه اصفهان به نمایش درمی آید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان ، فرزانه جعفری هنرمند نگارگر و تذهیب کار در باره دلیل نام گذاری نمایشگاهش می گوید: رویای نقش یعنی وقتی هنرمند می خواهد نقشی را بکشد از طراحی شروع می شود و همان نقش هایی را که در ذهن داریم به کاغذ منتقل می کنیم و در ذهن به زمانی که نقش ها رنگ می گیرد و حاصل کار فکر می کنیم و رویای آن را در سر داریم.

وی در خصوص تابلوهایی که در این نمایشگاه ارائه خواهد داد ، افزود : در این نمایشگاه 23 اثر ارائه می دهم که در طول 10 سال گذشته خلق کرده ام و این آثار مجموعه ای از کارهای مینیاتور، تذهیب و لایه چینی است که در ابعاد 45 در 55 تا یک تا دو متر ارائه می شود.

این هنرمند نگارگر و تذهیب کار تصریح کرد : کارهای ما بیشتر مذهبی اما الهام گرفته از سنت است که نگاهی مدرن نیز به آن شده است و سنت و مدرنیته را در کنار یکدیگر داریم.

جعفری ادامه داد: در آثاری که در نمایشگاه «رویای نقش و رنگ» به نمایش در می آید 2 تابلوی قلم گیری و یک تابلو با ابعاد بزرگ دارم.

گفتنی است، زهرا (فرزانه) جعفری متولد 1354 در تهران است و از سال 1378 کار خود را با مینیاتور شروع کرد و پس از آن به تذهیب روی آورد، این هنرمند برجسته در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی به صورت گروهی و انفرادی آثار خود را به نمایش گذارده است. وی همچنین سابقه تدریس در رشته های تذهیب، مینیاتور، طراحی سنتی در مراکز مختلف از جمله صنایع دستی، دانشگاه بزرگمهر و دانشگاه نقش جهان و... را دارد.

وی دارای جوایز متعدد از جشنواره های ملی و بین المللی است که از میان آن می توان به کسب رتبه دوم جشنواره رضوی در رشته طراحی سنتی، رتبه دوم جشنواره قرآن و عترت در رشته تذهیب اشاره کرد.

نمایشگاه «رویای نقش و رنگ» در ساعت 16 روز پنج شنبه 29آذر97 در گالری نقش خانه اصفهان واقع در خیابان آمادگاه افتتاح می شود و تا 11 دی ماه جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

انتهای پیام/م

«رویای نقش و رنگ» عنوان نمایشگاه فرزانه جعفری هنرمند نگارگر و تذهیب کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.