با فرارسیدن شب یلدا همایش جلوه جام جان مایه یلدا در خرد سرای فردوسی مشهد با حضور هنرمندان تربت جامی برگزار می‌شود.

همایش جلوه جام جان مایه یلدا در خرد سرای فردوسی مشهد برگزار می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  کاظمی معاون فرماندار تربت جام در جلسه هماهنگی همایش جلوه جام جان مایه یلدا گفت: باید با تمام تلاش، همکاری، هم افزایی و بکار گیری امکانات، شب یلدای تاریخی و سنتی و بیاد ماندنی در خور شان شهرستان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در این همایش که مسئولین، فرهیختگان و هنرمندان شهرستانی، استانی و کشوری حضور دارند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری تربت جام در همه حوزه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام گفت: شهرستان تربت جام از لحاظ وحدت، عرفان، موسیقی، بازی‌های آیینی جایگاه ویژه‌ای دارد و پایتخت محسوب می‌شود.

حیدربیگی افزود: تربت جام ۲۴ گروه بازیی‌های آیینی فعال و مشخص و داری مجوز دارد و با هماهنگی مسئول انجمن بازی‌های ایینی برای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری هماهنگی لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش فرصت مغتنمی است برای هنرمندان و نخبه‌های فرهنگی تا یلدا را با جام پیوند دهند و با اجرای برنامه‌های مفید و موثر نماد موسیقی، عرفان و وحدت را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام//ز. ج
 


هنرمندان و نخبه‌های فرهنگی تربت جام یلدا را با جام پیوند می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.