تشکری هاشمی جزئیات تازه‌ای از ناگفته‌های انشعاب خط 3 مترو تهران را بیان کرد.

خبرنگار: کاظمی/ ایده اولیه خط 3 مترو عبور از داخل اطلس‌مال بود/ انشعاب خط 3 در حد رمپ دسترسی کار شده استجعفر تشکری‌هاشمی معاون پیشین حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک فعلی شهرداری تهران مبنی بر اینکه انشعاب خط 3 مترو تهران قرار بوده از نوبنیاد به نیاوران متصل شود، اما به خاطر ارائه مجوز ساخت و ساز به پروژه اطلس مال، منتفی و نیمه‌کاره رها شده است، اظهار کرد: آن طور که گفته شده تنها 170 متر حفاری شده و هنوز تونل و لاینینگ نشده و آماده بهره‌برداری نیست و اگر این‌طور باشد، این مورد تنها در حد یک رمپ دسترسی کار شده است.

معاون پیشین حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه انشعاب خط 3 از نوبنیاد به نیاوران ابتدا یک ایده بود که می‌توانست از داخل اطلس‌مال عبور کند، گفت: معنای آن چنین نیست که این انشعاب حتما باید از داخل اطلس‌مال عبور می‌کرد.

وی با بیان اینکه تا‌کنون هیچ ایستگاه مترویی را از داخل یک ساختمان عبور ندادیم، خاطر‌نشان کرد: البته این کار به صورت سمبلیک قابل انجام است.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه این خط در حال حاضر می‌تواند ادامه پیدا کند و مانند سایر خطوط از زیر معابر شهر گذر کند، گفت: بنابراین هیچ اصراری بر این نیست که حتما از داخل اطلس مال عبور کند.‌

وی افزود: شرایطی وجود دارد که می‌توان به شکلی ایستگاه ساخت که به اطلس‌مال هم دسترسی داشته باشد، لذا هیچ مشکلی ندارد و امکان‌پذیر است.

معاون پیشین حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد:‌ وقتی می‌خواهیم خطی بسازیم، اگر قرار است با خطی دیگر انشعاب داشته باشد باید فضای انتظار آن را آماده کنیم و طبیعی است وقتی که طرحی پیشنهاد داده می‌شود، امکان توسعه آن برای آینده در نظر گرفته شود و باید محل های انتظار آن را هم فراهم کنیم، لذا این اتفاق به معنای تکمیل فوری آن نیست.


بیشتر بخوانید: ادامه نیافتن قسمت شمالی خط ۳ ارتباطی با اطلس مال ندارد/ شورای پنجم می‌تواند با مسیر‌های جایگزین، خط ۳ را به پایان برساند


تشکری هاشمی با بیان اینکه تونل انشعاب خط 3 به طور کامل ساخته نشده است، بیان کرد:‌ طول این تونل باید 8 کیلومتر باشد و اگر لازم باشد می‌توان مسیر را متناسب با تقاضای مردم اصلاح کرد.‌

وی با تاکید براینکه هیچگاه خط انشعابی خط 3 در اولویت کاری ما نبوده است، گفت: اگر فضای پیش‌بینی شده اشت، برای این بوده که در زمان بهره برداری از خط 3 مانع از خدمات دهی به مردم نشود.

معاون پیشین حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مسیر عبور خط 3 به سمت تجریش منتفی نشده‌ است، تصریح کرد: هر زمان که شهرداری پول داشته باشد، باید ساخت این پروژه را ادامه دهد و مشکلی برای آن وجود ندارد.

تشکری هاشمی با اشاره به دوران مسئولیت خود ادامه داد: ما وقتی با یک معارض مواجه می‌شدیم، با کمی تغییر مسیر خط از مجاور معارض‌ها عبور می‌کردیم و این اتفاق جدیدی نیست.

وی در پایان در خصوص علت تکمیل نشدن انشعاب خط 3 در دوره مدیریت شهری قبلی گفت: علت تکمیل نشدن به این‌خاطر بود که این موضوع در اولویت پروژه‌های ما نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.