مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: تاکنون موردی از این بیماری خطرناک و قابل انتقال بین انسان و تک سمی‌ها در استان گزارش نشده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران از انجام ۲۱۲ آزمایش بر روی جمعیت تک سمیان مازندران برای شناسایی بیماری مشمشه خبر داد و گفت: کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دامی از ابتدای امسال تاکنون از اسب‌های موجود در ۲۰ واحد پرورش اسب و باشگاه سوارکاری، نمونه برداری کرده و آزمایشات تکمیلی را جهت تشخیص بیماری مشمشه بر روی نمونه‌های دریافت شده انجام دادند.

وی افزود: ۲۰۵ راس اسب موجود در این مراکز مورد معاینه و پایش سرمی قرار گرفته است.

رضوانی گفت: تاکنون موردی از این بیماری خطرناک و قابل انتقال بین انسان و تک سمی‌ها در استان گزارش نشده است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بیماری مشمشه نوعی بیماری باکتریایی تک سمی هاست که در انسان نیز می‌تواند سبب ایجاد بیماری خطرناک شده و حتی موجب مرگ افراد مبتلا می‌شود.

وی از تمامی افرادی که به نوعی با اسب و سایر تک سمیان در ارتباط هستند درخواست کرد ضمن همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی، هرگونه علایم غیرطبیعی و یا تلفات در این گروه از دام‌ها را سریعا به اداره کل دامپزشکی استان و یا ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند تا در اسرع وقت موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رضوانی گفت: مشمشه بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است که بیشتر در تک‌سمی‌ها مشاهده گردیده و از بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود که متأسفانه واکسن ندارد و مهمترین روش‌مهار بیماری، رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای می‌باشد.
انتهای پیام/آ

شناسایی بیماری مشمشه در مازندران

برچسب ها: دامپزشکی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.