ویدئویی از بیانات امام خمینی(ره) در رابطه با اینکه چه چیز انسان را از تزلزل رهایی می‌بخشد، مشاهده می‌کنید.

پند جالب امام خمینی«ره» برای نجات انسان از تزلزل+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یاد خدا آرامبخش همه دلهاست و این موضوعی است که خود خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم بارها به آن اشاره کرده و بندگانش را به ذکر و یاد خود توصیه کرده است.

اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در احادیث و روایات متعدد مسئله آرام‌بخش بودن یاد خدا و استمرار ذکر آفریدگار هستی را مایه رسیدن بشر به آرامش حقیقی و ماندگار معرفی کرده‌ و پیروان خود را بر حفظ و تکرار یاد خدا در همه حالات سفارش کرده‌اند.

عبارت معروف قرآن کریم یعنی «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»  که بخشی از آیه بیست‌وهشتم سوره مبارکه رعد را در برمی‌گیرد، به صراحت انسان‌ها را به ضرورت ذکر و نام خداوند متعال توصیه کرده است.

حضرت امام خمینی(ره) درباره چگونگی به آرامش رسیدن بشر در یکی از سخنرانی‌های خود به بیان این نکات پرداخته‌اند. در بیانات ایشان آنده است: «این قدر دنبال این جبهه و آن جبهه و این‌ طرف و آن طرف نگردید. زحمت ندهید خودتان را، شما سیر نخواهید شد. دنبال چیزی بروید که شما را شاداب کند؛ مطمئن کند نفس شما را. هر چه زیادتر دستتان بیاید تزلزل زیادتر می‌شود. انسان فطرتش این طوری است. چون کمال مطلق را می‌خواهد. اگر همه دنیا را به شما بدهند، آشوب زیادتر خواهد شد؛ تزلزل زیاد می‌شود. با یاد خداست که تزلزل‌ها ریخته می‌شوند؛ اطمینان پیدا می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار