رئیس آتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در صورتی که نقش ولیعهد سعودی در قتل روزنامه‌نگار عربستانی تایید شود، از اعمال تحریم علیه شخص او حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نانسی پلوسی، رهبر کنونی اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس آتی این مجلس، از تحریم ولیعهد عربستان سعودی در صورت اثبات دست داشتن او در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، در کنسولگری این کشور در استانبول، حمایت کرد. 

او اعلام کرد قصد دارد پس از برعهده گرفتن ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، مسئله جنگ یمن به فرماندهی عربستان را در این مجلس مطرح کند. پلوسی همچنین بر حمایت خود از اعمال تحریم علیه محمد بن سلمان در صورت ثابت شدن دست داشتن او در قتل خاشقجی تاکید کرد.

روزنامه هیل در این‌باره نوشت: پلوسی زیر فشار قرار دارد تا به سرعت و بلافاصله پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را درباره عربستان به چالش بکشد.

نمایندگان دموکرات که اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات اخیر به دست آوردند برای برگزاری جلسات استماع درباره جنگ یمن آماده می‌شوند و پس از حدود چهار سال حمایت از جنایات ائتلاف سعودی، اکنون به دنبال آن هستند که ماه آینده به سرعت درباره قانون توقف حمایت آمریکا از این جنگ خونین، رای‌گیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار