رئیس کارگروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره باز‌های بومی محلی با همکاری موسسه توسعه شهری ژیار در محلات حاشیه نشین سنندج خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سامان احمدی گفت: این جشنواره به مناسبت شب چله و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از شب گذشته( ۲۵ آذر ) به مدت ۴ شب در محلات فرجه، عباس آباد و گلشن سنندج برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: این جشنواره شامل باز‌های های چوزان، تخته نرد و جوراب بازی ویژه آقایان و بازی قمچان ویژه خانم‌ها است که در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی، وفاق ملی و محلی و ترویج فرهنگ دوستی و ورزش همگانی پیش بینی شده است.

 احمدی، با بیان اینکه این جشنواره با همکاری موسسه توسعه شهری ژیار سنندج برگزار می‌شود، افزود: دفاتر تسهیل گری به عنوان نماینده عالی دولت در محلات به عنوان مجری این طرح انتخاب شده اند که در این دوره از جشنواره منزل چهار نفر از معتمدین محلات برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است.

 رئیس کارگروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: در حال حاضر سه محله سنندج برای برگزاری این جشنواره انتخاب شده اند که تلاش می‌کنیم جشنواره را به سایر محلات این شهر و حتی استان نیز توسعه دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره که همزمان با ۲۹ آذر برگزاری می‌شود از منتخبین و نفرات اول تا سوم هر یک از رشته‌ها با اهدای لوح تقدیر و هدایایی در سالن ورزشی عباس آباد سنندج تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره باز‌های بومی محلی در سنندج

برچسب ها: هنرهای رزمی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.