رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: تولیدکنندگان موادمخدر با استفاده از دارک‌نت‌ها سعی در فروش بیشتر اجناس خود در فضای مجازی را دارند.

ایجاد دارک نت‌های مجازی مواد مخدرسرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه موادمخدر، به وسیله فضای مجازی دارک‌نت‌هایی به وجود آمده است که بیشتر در کشور‌های دیگر مشهود بوده است.

وی با اشاره به آمار‌های به دست آمده از بستر‌های فضای مجازی برای رشد اعتیاد در کشور، افزود: امروزه فضای سایبری با ایجاد بستر رسانه‌ای بسیار مطلوب این امکان را در اختیار دولت و نهاد‌های کشور قرار می‌دهد تا بتوانند اقدامات خود را ساماندهی کنند. فضای سایبری در کنار تمام ویژگی‌های مثبت و سازنده خود، با ایجاد فضا‌های کاربری برای مجرمان و خلافکاران مختلف در برخی اوقات سبب وقوع بسیاری از مشکلات می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: موادمخدر و محرک با ایجاد وابستگی‌های شدید جسمی، روانی و عاطفی در ذهن و جسم شخص نفوذ کرده و با سوء مصرف افراد، علائم خود را به بار می‌نشاند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا برای مخدر‌ها تبلیغ مثبتی انجام نمی‌شود، گفت: در هر شیوه تبلیغاتی برای مصرف و فروش موادمخدر همواره از راه‌های غیر مستقیم استفاده می‌شود، به طوری که امروزه در بخش‌های مختلف فضای مجازی شاهد این دست از تبلیغات غیرمستقیم هستیم. زمانی که یک مصرف کننده از طریق مدل‌های مختلف تبلیغاتی و گروه‌های متعلق به مصرف کنندگان به مواد مورد نظر خویش دست پیدا می‌کند، یک تبلیغات کاملاً غیرمستقیم انجام گرفته است.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: اکثر موادمخدر با برند‌ها و نام‌های مختلف در پایه و بنیان خود مشترک و یکسان هستند، به طوری که تهیه کنندگان این مواد نسبت به سطح آگاهی مردم و رشد فروش خود، تبلیغات و برنده خود را تغییر می‌دهند.

وی افزود: زمانی که یکی از انواع موادمخدر با تبلیغات پیشگیرانه و آگاه‌سازی به مردم معرفی می‌شود، تولید کننده با استفاده از راه‌های تبلیغاتی مختلف و تغییر در ظاهر محصول سعی در فروش جنس تولیدی خود را دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تصریح کرد: در کشور مبارزه با خرید و فروش موادمخدر از فضای مجازی به صورت جدی و برجسته از سوی ارگان‌های دولتی دخیل در این امر، مبارزه و پیشگیری جدی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار