کاشت گیاه وتیور در فارس

رئیس اداره پژوهش و توسعه نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: پژوهشی که منافع مردم در آن نباشد کاربردی محسوب نمی‌شود و میان دانشگاه، صنعت و جامعه باید ارتباط وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منتصری رئیس اداره پژوهش و توسعه نفت و گاز زاگرس جنوبی در مراسم افتتاح دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان‌های بزرگ ملی و استانی اظهار کرد: پژوهشی که منافع مردم در آن نباشد کاربردی محسوب نمی‌شود و میان دانشگاه، صنعت و جامعه باید ارتباط وجود داشته باشد.

منتصری بیان کرد: در دنیای امروز تولید دانش و انتشار مقالات به تنهایی کافی نیست و تولید دانش قطعا باید به تولید فناوری تبدیل شود.

وی افزود: این شرکت بین سال‌های ۸۶ تا ۹۱، پانزده طرح پژوهشی با ۳ میلیارد تومان بودجه با دانشگاه شیراز داشته است.

رئیس اداره پژوهش و توسعه نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: در چند سال گذشته به دلایل مختلف نظام نامه صنعت نفت در حال بازنگری بود و و پروژه‌های پژوهشی بزرگ نداشتیم و بحث‌های بودجه‌ای مانع تحقق این امر شد.

منتصری اظهار کرد: طی چند سال گذشته به تعامل با دانشگاه ادامه داده ایم و با دانشگاه شیراز جلساتی داشته ایم.

وی اضافه کرد: مشکلات نباید موجب ناامیدی شود و ارتباط صنعت و دانشگاه باید حفظ شود.

رئیس اداره پژوهش و توسعه نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: گیاه وتیور که به نام پرستار زمین در دنیا مشهور است جهت تصفیه خاک آلوده در منطقه عملیاتی آغار دالان در سطح ۳ هزار متر مربع کاشته شده است.

وی بیان کرد: این گیاه خاک را پالایش کرده و پساب‌های شهر را که به زمین‌های اطراف می‌رفت به این گیاهان داده شده و حجم زیادی از پساب‌ها به این صورت از بین می‌رود.

رئیس اداره پژوهش و توسعه نفت و گاز زاگرس جنوبی افزود: این شرکت عهده دار تولید ۳۰ درصد از گاز کشور در ۳ استان فارس، بوشهر و هرمزگان است.

منتصری بیان کرد: با تولیدی شدن میدان خشت در کازرون در اواخر امسال یا سال آینده، تولید نفت شرکت زاگرس جنوبی به ۳۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وی افزود: اداره پژوهش و توسعه نفت و گاز زاگرس جنوبی هم اکنون با همه دانشگاه‌های سطح استان فارس از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه‌های آزاد شهرستان‌های فارس تعامل خوبی دارد.

انتهای پیام/چ

صحبت های رئیس اداره پژوهش و توسعه نفت و گاز زاگرس جنوبی در مراسم افتتاح دفاتر نمایندگی صنایع

برچسب ها: نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.