کارشناسان نوعی پنل‌های خورشیدی کوچک تولید کرده اند که به لباس متصل می‌شود و با استفاده از آن می‌توان به تلفن همراه را شارژ کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این پنل‌های خورشیدی طولی برابر با ۳ و عرضی برابر با یک و نیم میلی متر دارند و می‌توانند به پارچه متصل شوند.
 
ساخت این پنل‌های خورشیدی به وسیله محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت (Nottingham Trent University) انجام شده است و به گفته کارشناسان می‌تواند سبب کاهش میزان انتشار کربن در فضا شود.
 

به گفته سازندگان این پنل خورشیدی، با استفاده از آن می‌توان به شارژ گوشی تلفن همراه، دستگاه‌های تناسب اندام، تبلت و پخش کننده‌های موسقی پرداخت.
 
ساخت پنل‌های خورشیدی برای شارژ تلفن همراه راهکاری فوق العاده برای کاهش میزان آلودگی هواست؛ یکی از قابلیت‌های این پنل خورشیدی سهولت کاربران در نصب آن روی لباس و حرکت آزادانه است؛ پنل خورشیدی سبب محدودیت در حرکت کاربران نمی‌شود.
 
با استفاده از این وسیله فوق پیشرفته دیگر نیازی به استفاده از پاور بانک و سوکت‌های پلاگین و سایر وسایل شارژ همراه نیست.
 

فناوری به کار رفته در این وسیله شبکه کوچکی از سلول هاست که برق تولید می‌کنند؛سلول‌ها برای چشم انسان غیر مرئی هستند و روی یک پوشش رزین قرار می‌گیرند؛ به این ترتیب فرد می‌تواند پارچه را به راحتی شسته و مورد استفاده قرار دهد.
 
کارشناسان اعلام کرده اند پنل‌های خورشیدی حتی می‌توانند در الیاف پارچه مورد استفاده قرار بگیرند و به این ترتیب فرد به آسانی لباس‌های خود را شسته و خشک کند.
 
تیم پژوهشی سازنده این پنل خورشیدی اعلام کرده اند به حدود ۲۰۰۰ پنل برای شارژ تلفن همراه یا دستگاه ردیاب تناسب اندام نیاز دارند.
 
نظریه شارژ بی سیم ابتدا در قرن نوزدهم میلادی به وسیله نیکولا تسلا مخترع کروات مطرح شد؛ او اعتقاد داشت می‌توان قدرت بین ۲ شی را به وسیله یک میدان الکترومغناطیسی انتقال داد.
 
کارشناسان سازنده پنل خورشیدی شارژ تلفن همراه درنظر دارند درآینده میزان پنل‌های مورد نیاز برای نصب برروی لباس‌ها را کاهش دهند، اما پنل‌ها بتوانند میزان بیشتری انرژی خورشید را به انرژی الکتریکی برای شارژ وسایل الکترونیکی تبدیل کنند.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/

استفاده از لباس برای شارژ تلفن همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار