مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: مرز و گمرک دوغارون به عنوان دریچه اتصال این استان با افغانستان و برخی کشور‌های آسیای میانه است.

ساماندهی گمرک و مرز دوغارون در دستور کار قرار گیردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدحسین صالحی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه ساماندهی مبادی مرزی در تایبادگفت: ساماندهی معبر رسمی مرز دوغارون کمک شایانی به رونق اقتصادی منطقه می‌کند و نقش بسزایی در رونق بازار کسب و کار خراسان رضوی و تامین معیشت خانواده‌های مرزنشین دارد.

وی ادامه داد: موضوع اقتصاد مقاومتی همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد و امسال نیز به عنوان سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده لذا معیشت مردم در مناطق مرزی بیش از پیش مورد توجه دولت قرار دارد.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و مستقر در مرز دوغارون باید نسبت به پدیده قاچاق حساس باشند تا تمامی ظرفیت‌های موجود به همین منظور در این کانون اقتصادی فراهم آید.

در ادامه فرماندار تایباد گفت: روزانه افزون بر ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در مرز دوغارون رفت و آمد می‌کنند لذا با ساماندهی آن می‌توان رونق اقتصادی را بیش از پیش در این منطقه شتاب داد.

حسین شرافتی راد افزود: تقویت و توسعه گمرک مرزی دوغارون به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه‌های اقتصاد و اشتغالزایی یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مرزنشیان در ایجاد امنیت پایدار، مسئولان می‌بایست به خانواده‌های مرزنشین در حوزه‌های مختلف نگاهی ویژه داشته باشند.

فرماندار تایباد افزود: زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق اقتصادی مستقر در مرز دوغارون فراهم شده لذا امیدوارم با حمایت‌های مسئوولان استانی و کشوری آینده درخشانی برای مرزنشینان این خطه رقم خورد.

انتهای پیام //ز. ج


گمرک دوغارون با قدمت ۱۰۰ سال یکی از مهمترین گمرکات صادراتی ایران محسوب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.