کرانچار: شرایط اردوی تیم امید سزاوار ما است/ اگر به المپیکی شدن خوش بین نبودم سرمربی تیم ملی امید نمی‌شدم

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: سزاوار شرایط فعلی این اردو هستیم و ۲ بازی تدارکاتی در بالاترین سطح برای ما در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زلاتکو کرانچار سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران درباره آغاز دور سوم تمرینات تیم ملی فوتبال امید ایران برای رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: تمام اردو‌هایی که تاکنون برگزار کرده ایم و همچنین دیدارهایمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در مسیر آماده سازی تیم ملی امید ایران برای مسابقات المپیک بوده است. پس از بازی‌های آسیایی تاکیدمان روی برگزاری بازی‌های تدارکاتی است تا این تیم در کنار اعتماد به نفس پیدا کردن از لحاظ اتحاد تیمی هم به وضعیت مناسبی برسد. می‌خواهیم به بیشترین آمادگی برسیم تا در دور اول مقدماتی المپیک بهترین نتایج را کسب کنیم.

کرانچار: شرایط اردوی تیم امید سزاوار ما است/ اگر به المپیکی شدن خوش بین نبودم سرمربی تیم ملی امید نمی‌شدم

شرایط اردوی فعلی تیم ملی امید سزاوار ما است

او ادامه داد: در ۲ اردوی نخست مشکلاتی داشتیم. در اردوی اول به دلیل شرایط اردویی ضعیف نتوانستیم بازی دوستانه برگزار کنیم. در اردوی دوم هم با عمان بازی کردیم، اما اکنون شرایط در حدی است که سزاوار آن هستیم و ۲ بازی تدارکاتی در بالاترین سطح ممکن برای ما در نظر گرفته شده است. ۲ بار با سوریه و یک بار هم مقابل اردن بازی می‌کنیم و این ۲ تیم‌هایی هستند که باید به آن‌ها احترام بگذاریم. بازی با سوریه و اردن می‌تواند به سوال‌هایی که من درباره تیمم دارم پاسخ بدهد و بازیکنان هم تجربه کسب می‌کنند. بازیکنانی که در تیم هایشان به هیچ وجه بازی نمی‌کنند یا کم بازی می‌کنند می‌توانند در این دیدار‌های تدارکاتی به سطح خوبی برسند.

تیم ملی امید ایران باکیفیت است و با ادامه این روند بهتر می‌شود

کرانچار درباره تاثیر بازی‌های تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: پیش از بازی‌های آسیایی با عراق و چین بازی کردیم و در همان دیدار‌ها هم چهار مسابقه قوی انجام دادیم که ثابت کرد این تیم باکیفیت است با ادامه این روند بهتر می‌شویم.

کرانچار: شرایط اردوی تیم امید سزاوار ما است/ اگر به المپیکی شدن خوش بین نبودم سرمربی تیم ملی امید نمی‌شدم

زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال هم نیاز‌های ما را تامین می‌کند

سرمربی تیم ملی فوتبال امید درباره اینکه چرا تمرینات این تیم مانند تیم ملی بزرگسالان در زمین باکیفیت شماره ۲ مرکز ملی فوتبال برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: زمین شماره یک هم کیفیت خوبی دارد، اما تیم ملی بزرگسالان ایران اکنون در زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال تمرین می‌کند و این تیم نسبت به ما اولویت دارد. پس از برگزاری یک جسله تمرینی دیگر به کیش می‌رویم و زمینی که اکنون در آن تمرین می‌کنیم می‌تواند نیازهایمان را تامین کند.

شالوده تیم امید ایران از سوریه و اردن بهتر است

کرانچار درباره میزان شناختش از تیم‌های ملی امید سوریه و اردن بیان کرد: فیلم برخی بازی‌های این ۲ تیم را در اختیار داشته و آن‌ها را آنالیز کردیم. این آنالیز‌ها را در کیش به بازیکنان نشان می‌دهیم. سوریه و اردن به طبقه متوسطی از تیم‌های آسیایی تعلق دارند و با انگیزه به مصاف آن‌ها می‌رویم چراکه می‌خواهیم نتایج مثبتی کسب کنیم. بیش از حد نمی‌خواهیم روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کنیم چراکه شالوده تیم ملی امید ایران از لحاظ کیفی نسبت به آن تیم‌ها بهتر است.

او درباره انتخاب لوکا مودریچ به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ جهان گفت: کل دنیا به مودریچ تبریک گفت و من هم مانند تمام مربیانی که با لوکا کار کردند بار دیگر می‌خواهم به او تبریک بگویم.

کرانچار: شرایط اردوی تیم امید سزاوار ما است/ اگر به المپیکی شدن خوش بین نبودم سرمربی تیم ملی امید نمی‌شدم

با توجه به استعداد بازیکنانم ایمان دارم می‌توانند ماموریت صعود به المپیک را انجام بدهند

کرانچار درباره شانس تیم ملی فوتبال امید ایران برای شکستن طلسم صعود به المپیک اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی و اردو‌های اخیر با استعداد خودشان این اعتقاد و ایمان را برای من و رسانه‌ها فراهم کردند که می‌توانند ماموریت صعود به المپیک را انجام بدهند. همینجوری نفرات تیم امید را انتخاب نکردیم بلکه این نفرات افرادی هستند که سابقه حضور در رقابت‌های جام جهانی را در رده‌های پایه دارند و در کسب نتایج استمرار داشته اند. در حال حاضر هم آن‌ها بالغ و به بازیکنان بزرگی تبدیل شده اند و به نیاز‌های ما برای صعود به المپیک پاسخ می‌دهند. ما شانس المپیکی شدن داریم و بدون شانس نیستیم.

نورافکن و شکاری باید با تیم‌های اروپایی تطبیق یابند

او درباره وضعیت نامناسب امید نورافکن و رضا شکاری در لیگ‌های بلژیک و روسیه از لحاظ فنی گفت: این موضوع مرا نگران نمی‌کند چراکه به برخی بازیکنان ما که در لیگ برتر ایران هم حضور دارند دقایق زیادی بازی نمی‌رسد. نورافکن و شکاری دقایقی برای تیم‌های خود بازی کرده اند، اما به دلیل اینکه آن‌ها از بازیکنان خارجی روبین کازان و شارلروا محسوب می‌شوند کار سختی دارند. شکاری و نورافکن باید دوره تطبیق با تیم‌های خود را پیدا کنند. مطمئن هستم این اتفاق به مرور زمان رخ می‌دهد.

کرانچار: شرایط اردوی تیم امید سزاوار ما است/ اگر به المپیکی شدن خوش بین نبودم سرمربی تیم ملی امید نمی‌شدم

بازی‌های تدارکاتی مناسب تیم را به هماهنگی می‌رساند

کرانچار افزود: در اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی آتی فرصت هماهنگی داریم. دی ماه در تورنمنت قطر حاضر خواهیم شد که دست کم ۲ بازی در آن اردو انجام می‌دهیم. امیدوارم شرایطمان برای حضور در تورنمنت کاپا که با حضور تیم‌های آسیای میانه در ترکمنستان برگزار می‌شود فراهم شود. از لحاظ تجربی نکته‌ای را به شما می‌گویم، مانند این شرایط را زمان سرمربیگری ام در تیم ملی کرواسی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم داشتم. آن زمان هم بیشتر بازیکنانم در تیم هایشان بازی نمی‌کردند، اما با برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب موفق شدیم و به جام صعود کردیم. باید سخت تلاش کنیم، اما نیاز به بازی‌های تدارکاتی بین المللی داریم.

اگر به المپیکی شدن خوش بین نبودم سرمربی تیم ملی امید نمی‌شدم

او درباره خوش بینی اش نسبت به حضور تیم ملی امید ایران در المپیک گفت: گر خوشبین نبودم، مسئولیت این تیم را برعهده نمی‌گرفتم، با حضور نفراتی مثل نورافکن، شکاری و سایر بازیکنان با کیفیتمان. باید خوشبین باشم، اما این خوشبینی باید با واقع بینی همراه شود.

برای استفاده از زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال با کی روش صحبت نکردم

کرانچار درباره اینکه آیا برای استفاده از زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال صحبتی با کارلوس کی روش انجام داده است یا خیر، گفت: در اردوی قبلی که در زمین الیاف برگزار کردیم با توجه به بارش باران و گل آلود شدن آن زمین شرایطمان خوب نبود، اما اکنون وضعیت بهتر است. از روز گذشته که تمریناتمان را در زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال آغاز کرده ایم با کی روش صحبت نکرده ام. تمرکز ما روی تیم امید است و کی روش با دستیارانش هم تمرینات تیم ملی بزرگسالان را دنبال می‌کنند. امروز به کیش می‌رویم و آنگونه که من شنیده ام تیم بزرگسالان هم فردا به قطر می‌رود.

بازیکن تستی به تیم امید دعوت نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال امید درباره اظهار نظر علیرضا مرزبان مبنی بر اینکه بازیکن تستی به تیم امید نمی‌دهد، گفت: در این مورد سوء تفاهم شده است و هیچ دروازه بانی را برای تست دعوت نکرده ایم. شهاب عادلی و معراج اسماعیلی که اکنون در اردو حضور دارند بازیکنان باتجربه‌ای هستند که رده‌های پایه را به صورت منظم بالا آمدند. دروازه بان نفت مسجد سلیمان کیفیت خوبی دارد، اما ما می‌دانیم شرایط تیم‌ها سخت است و بازیکنان رقابت تنگاتنگی دارند. تلاش می‌کنیم در تیم امید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم و مرزبان صحبت هایم را به اشتباه متوجه شد. توصیه می‌کنم مرزبان به تیم خودش بپردازد و ما هم به تیم خودمان بپردازیم.


بیشتر بخوانید:

مهدی خانی: تلاش می‌کنیم طلسم صعود به المپیک را بشکنیم

ستاره استقلال عکاس شد/ لژیونر معروف غیبت کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار