سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال از راه اندازی کانون ازدواج آسان با هدف سهولت در امر ازدواج و حذف موارد هزینه بر و مشکل ساز بر سر راه ازدواج جوانان این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رقیه زادمهر، سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: اقدامات لازم برای کسب مجوز از مرکز استان برای راه اندازی این کانون انجام شده و با راه اندازی آن امر خیر و حسنه ازدواج تسهیل می شود.

وی بیان کرد: امسال آمار ازدواج در این شهرستان 5 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش یافته و در سایه تلاش ها آمار طلاق نیز 6.6 درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال به برگزاری دوره های آموزش مهارت زندگی با عناوین مختلف ازدواج سالم، پیشگیری از خشونت و خشم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کاهش طلاق، هویت ملی، مذهبی جوانان و چند برنامه فرهنگی و اجتماعی برای جوانان در آستانه ازدواج و نیز قشر دانش آموزی و دانشجویی این شهرستان با مشارکت دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: حاصل این برنامه ها افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در جامعه است.

فریدون بابایی، فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی نیازمند ارائه برنامه مدون سالانه از سوی مسئولان دستگاه های فرهنگی و اجرای آن برای گروه های هدف است.

وی افزود: در شرایطی که جایگزین مناسبی برای ارتباطات جمعی گذشته و سنتی منطقه پیدا نشده و امکانات ارتباط جمعی جدید نیز نمی تواند موجب تقویت ارتباط افراد جامعه فعلی شود، اجرای برنامه ها و همایش های فرهنگی و اجتماعی با دعوت از افراد جدید و غیر تکراری همراه با برنامه های تاثیرگذار می تواند منجر به تقویت ارتباطات اجتماعی جامعه شود.

انتهای پیام/ح

افزایش 5 درصدی ازدواج در خلخال

برچسب ها: ازدواج آسان ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.