رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت:با هدف تجلیل از خیران حرم ساز در آذربایجان غربی جشنواره نشان ارادت در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سید حسن حسینی رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره نشان ارادت با هدف تجلیل از خیران حرم ساز آذربایجان غربی و اطلاع رسانی به مردم، روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه در سالن شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار می‌شود.
 
حسینی با اظهار اینکه در این جشنواره از ۵۰۰ خیر حرم ساز استان که در ساخت حرم مطهر ائمه اطهار مشارکت داشتند، تجلیل می‌شود؛ افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم استان با اعطای مبالغی در این امر مشارکت کرده اند. همچنین در این جشنواره همزمان برنامه گل ریزان نیز برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه به عملکرد این ستاد اشاره کرد و اعلام نمود: در مدت ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان جذب شده است که برای بازسازی و ساخت حرم و قبور اهل بیت علیه السلام هزینه می‌شود.
 
رئیس ستاد عتبات عالیات استان افزود: در حال حاضر ستاد عتبات عالیات استان تعهد ساخت دو صحن هر کدام به اندازه یک هزار متر مربع یکی در نجف اشرف مربوط به صحن حضرت زهرا (س.) و دیگری در کربلا مربوط به صحن عقیله بنی هاشم می‌باشد که هزینه ساخت این دو صحن ۷ میلیارد تومان می‌باشد که تعهد ما اینست که هزینه ساخت را باید در عرض ۳ سال جذب نماییم.
 
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم که بیشتر و زودتر از موعد مقرر هزینه ساخت دو صحن مذکور را جذب نماییم چرا که مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت علیه السلام هستند و این عشق و علاقه با وجود مشکلات اقتصادی کم نشده است.
 
حسینی با بیان اینکه اگر در گذشته در رابطه با ساخت حرم و قبور اهل بیت علیه السلام کوتاهی شده و کاری انجام نشده است، مشکل از طرف مشارکت و همکاری مردم نبوده و مربوط به متولیان این امر بوده است. از زمانی که ستاد عتبات در شهرستان‌ها ایجاد شده است ضمن آگاه سازی مردم گام‌های موثری در راستای جذب نذورات و کمک‌ها برداشته شده است بطوری که از رتبه آخر کشوری به رتبه ۹ کشوری رسیده ایم.
 
وی در ادامه سخنان خود به روند ساخت و ساز‌ها در پروژه‌های ذکر شده نیز اشاره کرد و گفت: صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف از بزرگترین پروژه‌های عمرانی فعلی جهان اسلام می‌باشد که در طول تاریخ نیز کم نظیر است. ۹۷ دصد عملیات احداث بخش زیارتی این صحن به اتمام رسیده است و تا پایان سال جاری نیز صد در صد آن به اتمام می‌رسد. مابقی قسمت‌های صحن نیز تا پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید.
 
حسینی ادامه داد: صحن عقیله بنی هاشم در حال حاضز پیشرفت ۳۰ درصدی در ساخت دارد که تعهد ما اینست که تا ۴ سال آینده ساخت این پروژه نیز به پایان برسد.
 
انتهای پیام/
 

جشنواره " نشان محبت " در ارومیه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.