رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:اورژانس زنجان با ۴۰۰ نیرو در طرح زمستانی مشارکت می‌کنند.

400 نیرو اورژانس زنجان در طرح زمستانی مشارکت دارند به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،دکتر جعفری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در طرح زمستانی تمام پایگاههای شهری و جاده ای استان آماده خدمت رسانی در جاده ها هستند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد:همچنین ۴۰۰ پرسنل این مرکز برای ارایه خدمات در طرح زمستانی آماگی دارند و فراخوان نیرو‌های خارج از شیفت نیز جهت مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما انجام شده است.

 جعفری افزود: با مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نیز برای پذیرش بیماران و مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی و زمستانی هماهنگی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیم و جغرافیایی و وجود مناطق کوهستانی، بسته شدن برخی مسیر‌های ارتباطی در فصل سرد سال، پراکندگی روستا‌های اطراف از مراکز شهری، راه اندازی اورژانس هوایی از نیاز‌های اساسی زنجان محسوب می‌شود که از دی سال ۹۵ در استان محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: اورژانس هوایی استان نیز آماده انجام ماموریت در مناطق صعب العبور و روستا‌های محصور در برف و نجات بیماران و مصدومان اورژانسی است.

وی بیان کرد: همه آمبولانس‌های اورژانس استان به ویژه آمبولانس‌های کمک دار به تجهیزات فنی زمستانی شامل، زنجیر چرخ، ضدیخ، وسایل گرمایشی مجهز شده اند و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاه‌های کوهستانی است.

 گفتنی است ؛طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ استان زنجان نیزهمزمان با اورژانس کشور از ۲۲ آذر امسال آغاز شد و تا ۲۲ اسفند ماه سالجاری ادامه دارد.

انتهای پیام/ن
 
برچسب ها: علوم پزشکی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.