سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی جزییات جلسه امروز فراکسیون با وزیر راه و شهرسازی را تشریح کرد.

اسلامی: ناوگان مسافربری آسمانی، زمینی و دریایی نیازمند نوسازی است/چارتر خلاف استسید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزییات جلسه امروز فراکسیون متبوع خود گفت: جلسه امروز فراکسیون با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی و کلیه معاونین وی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا اعضای فراکسیون مسائل مختلف حوزه مسکن و راه‌سازی را مطرح کردند، نمایندگان موضوعاتی همچون در دستور کار قرار گرفتن مسکن مهر و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تکمیل هر چه سریع‌تر آن، اهمیت لازم در جهت توسعه و ارتقا خدمات ریلی به ویژه پروژه‌های قطارهای حومه‌ای، رسیدگی به راه‌های روستایی با توجه به اعتبارات موجود در بودجه، رسیدگی به مناطق حادثه خیز، ضرورت تکمیل پروژه‌های عمرانی فعلی بدون شروع کردن پروژه‌های جدید، تهیه و ارائه طرح‌های لازم جهت تامین مالی و رفع موانع پیشرفت پروژه‌ها و تصویب آن در جلسات سران قوا، توجه لازم به خطوط ریلی و تکمیل و اصلاح طرح‌های موجود در دست اجرا، توجه به حوزه راه‌سازی و مسکن برای مناطق محروم و مناطق مرزی از جمله سیستان و بلوچستان، ارائه برنامه‌ای مدون در حوزه مسکن در این جلسه مطرح کردند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در ادامه جلسه، وزیر راه و شهرسازی گفت که «داشتن رابطه منطقی، پایدار و سازنده وزارتخانه با مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما با کمک نمایندگان مردم همه توان خود را در جهت رضایتمندی شهروندان حرکت می‌کنیم و این راهبرد در اولویت کار ماست».

وی ادامه داد: اسلامی در این نشست بیان کرد که «حدود 200 میلیارد تومان پروژه‌های باقی مانده و در همین حدود بدهی به پیمانکاران و ضرورت انجام پروژه‌های جدید شرایط منابع ما را کاملا روشن می‌کند و باید برای این شرایط در بودجه سالانه اقداماتی صورت پذیرد، افزایش سرمایه در حوزه مسکن یک ضرورت حیاتی است. ما در این زمینه طرح ارائه کردیم و حتما پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل خواهیم کرد».

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه فروش خانهای سازمانی، فروش خانه های مسکن مهر به جای اجاره های ۹۹ ساله از جمله راه های تامین مالی است که وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد، افزود: اسلامی به نمایندگان گفت که در حوزه حمل و نقل، صندوقی را به تصویب هیئت دولت رسانده ایم و راه های تامین اعتبارات این صندوق، پیش بینی شده و در بودجه سال ۹۸ هم خواهد آمد.

وی ادامه داد: وزیر راه در این نشست تاکید کرد که «باید عدالت منطقه ای را در اجرای پروژه ها اعمال کنیم و این برنامه نیز آماده شده است از این رو برای نقاط حادثه خیز نیز برنامه های عملیاتی را آغاز کرده ایم و حدود ۳ هزار میلیارد تومان در این طرح اعتبار پیش بینی شده است».

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اسلامی معتقد اظهار کرد که «در زمینه مسکن برنامه عملی، جامع و عملیاتی طراحی و برای هر یک از دهک های نیازمند مسکن، طرح مناسب آن را پیش‌بینی کردیم، از این رو سرمایه‌گذاری دربافت فرسوده شهرها از جمله طرح های مهم حوزه شهرسازی و مسکن است که سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته است. قطعاً در سال ۹۸ و ۹۹ در حوزه مسکن شاهد تحرکات خوبی خواهیم بود و در هر شهر و منطقه ای که نیاز به ساخت مسکن باشد،اظهارداشت: حتماً طرح ساخت مسکن اجرا خواهد شد».

وی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل هم در این جلسه بررسی شد و وزیر راه با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بحث های مفصلی باید انجام شود، بیان کرد: وزیر راه گفت که ناوگان مسافربری آسمانی، زمینی و دریایی نیازمند اصلاح، نوسازی و برنامه ریزی مدون است،  چارتر خلاف است و اینجانب با اینگونه برنامه ریزی پروازی چارتری برخورد خواهم کرد و باید چارتر بسته شود، مگر برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون ولایی خاطرنشان کرد: اسلامی، خدمات ریلی را یکی دیگر از محورهای وزراتخانه متبوعش دانست و در این راستا از پروژه تهران به ورامین و گرمسار نام برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار