سازمان ملل اعلام کرد توافق موقت گروه‌های درگیر در یمن که دستاوردی بین‌المللی است باید تا مرحله عملی‌شدن مورد نظارت قرار گیرد.

نظارت سازمان‌ملل بر اجرای آتش‌بس طرف‌های درگیر یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، گروه‌های درگیر در یمن بر سر بازگشایی بندر حدیده به توافق رسیدند، همچنین موافقت کردند هر دو طرف درگیر نیروهای خود را به جای دیگری که معین شده است، منتقل کنند. نماینده سازمان‌ملل در این باره گفت این توافق که در نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی است باید تا مرحله عملی شدن مورد نظارت قرار گیرد.

تیم نظارتی سازمان‌ملل به رهبری یک سرلشکر بازنشسته هلندی که در زمینه حفظ صلح تجربه دارد در چند روز آینده وارد منطقه می‌شود. این تیم وظیفه دارد بر اجرای شرایط توافق به دست آمده (در سوئد) نظارت کند. مارتین گریفیتس، نماینده سازمان‌ملل در امور یمن، در نشست روز جمعه گفت: «حضور سریع در منطقه برای حصول اطمینان از اجرا شدن توافق از ضروریات است. یک نظام نظارتی قوی بسیار لازم است.»

توافقی که پنجشنبه میان گروه‌های درگیر یمن به دست آمد آنها را ملزم می‌کند به سرعت در بندر حدیده آتش‎‌بس اعلام کنند و نیروهای خود را از منطقه خارج و به محلی که توافق کردند منتقل کنند. آتش‌بس از نیمه‌شب دوشنبه آغاز خواهد شد.

تیم سازمان‌ملل بر عقب‌نشینی نیروهای هر دو گروه درگیر از بندر حدیده و همچنین پایبندی کامل آنها به توافق نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار