رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورگفت: ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک ویژه ناوگان باری از گمرکات در حال ترخیص است و تا یکی دو ماه آینده مشکلات این بخش رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، عبدالهاشم حسن‌نیا عصر امروز در جلسه با تعدادی از رانندگان ناوگان باری و شرکت‌های حمل و نقل بار در استان گلستان گفت: حدود ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود و این آمار نشان از اهمیت این بخش در اقتصاد کشور دارد.

حسن نیاگفت: حدود ۳۴۰ هزار ناوگان باری، ۶۰۰ هزار راننده و ۱۰۰ هزار ناوگان حمل و نقل سواری در کشور به مردم خدمات می‌دهند.

وی افزود: کاستی‌هایی از گذشته داشتیم که بخشی از آن مربوط به ما بود و آن را می‌پذیریم.

وی افزود: یکی از خواسته‌های رانندگان حمل و نقل بار در کشور، محاسبه کرایه حمل بار براساس تن کیلومتر بود و باتوجه به توپوگرافی، وضعیت شبکه راه‌های اصلی و فرعی و همچنین پراکندگی نقاط تولید بار در کشور پس از برگزاری حداقل ۱۰۰ جلسه در ۴ ماه گذشته به مبنای محاسبه تن کیلومتر رسیدیم.

وی ادامه داد: این صورتجلسه به شورای عالی ترابری فرستاده و در آنجا هم تصویب شد. این دستورالعمل در روز‌های گذشته ابلاغ و از اول دیماه اجرا می‌شود.

حسن‌نیا به نظارت مستمر و سازمان‌یافته بر کمیسیون اضافه و توزیع عدالت بار هم اشاره کرد و گفت: در این مدت با یکهزار و ۲۰۰ شرکت که به نوعی تخلف می‌کردند برخورد کردیم و همچنین به حدود ۹۰ درصد از ۲۲ هزار شکایتی که از سوی رانندگان اعلام شد پاسخ دادیم.

وی درباره بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل بار هم گفت:: در چندماه گذشته بابت خدماتی که به راننده‌ها و خانواده‌هایشان در این زمینه داده شد، حدود ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده است که در همین مدت محدود بیش از ۷۵۰ هزار نفر از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بخشی از مشکل رانندگان در سیستم توزیع بار بود که در این زمینه کنترل‌ها بیشتر شده است. سالانه حدود ۳۰ میلیون بارنامه و برای هر کامیون حدود ۸ سرویس‌بار توزیع می‌شود که باید عدالت در این زمینه رعایت شود.

حسن نیا درباره تأمین لاستیک و قطعات موردنیاز ناوگان باری کشور گفت: حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در گمرکات کشور در حال ترخیص است و در داخل هم تولیدات افزایش یافته و تا یکی دوماه آینده بخش زیادی از مشکلات این بخش برطرف می‌شود.

انتهای پیام /گ/پ

تأمین لاستیک و قطعات موردنیاز ناوگان باری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.