استارت‌آپی به نام Modern Meadow بدون کشتن حیوانات و با استفاده از مهندسی زیستی، چرم تولید می‌کند.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشتن حیوانات برای تولید چرم مدتی است که از سوی بسیاری، منع شده اما حالا می‌توانیم بدون نابود کردن حیوانات، لباس‌های چرم به تن کنیم. این هم یکی از روش‌هایی است که پیشرفت علم به محیط زیست کمک می‌کند.

اکنون می‌توان بدون کشتن حیوانات، چرم تولید کرد. چرم زیستی بدون استفاده از حیوانات ساخته می‌شود. این چرم‌ها با استفاده از مواد زیستی، در آزمایشگاه ساخته می‌شوند. این مواد زیستی شامل سلول‌های میکروب‌ها است که می‌توانند کلوژن تولید کنند و کلوژن ماده اصلی تولید پوست است.

در فیلمی که در این خبر آمده، جسمی را مشاهده می‌کنید که بسیار شبیه به پوست حیوانات و چرم است اما در حقیقت این طور نیست. درست است که آن‌ها پوست هستند اما پوست حیوانات نیستند. نام علمی این پوست‌‌ها، چرم زیستی (biofabricated leather) است اما اگر برای تولید این نوع چرم از پوست حیوانات استفاده نمی‌شود، آن‌ها از چه چیزی تولید می‌شوند؟ چرم زیستی در آزمایشگاه از میکروب‌ تولید می‌شود. پروسه تولید این محصول از اصلاح سلول‌ها شروع شده و به ساخت چرم ختم می‌شود. به اتمام رسیدن این پروسه به 2 هفته زمان لازم دارد.

Modern Meadow نام استارت‌آپی است که به تولید چرم زیستی مشغول است. این استارت‌آپ ادعا می‌کند که این نوع چرم، توسط یک موجود زنده رشد می‌کند. پس از آن، این محصول را مهندسی کرده و با محیط سازگار می‌کنند.

هنوز مشخص نیست محصول نهایی کِی به پایداری لازم برای استفاده می‌رسد و چه زمانی این چرم زیستی به بهره‌برداری تجاری خواهد رسید. سازندگان این محصول می‌گویند که تقاضاهای زیادی برای چرم زیستی از سوی برندها و طراحان وجود دارد.

در ادامه فیلمی از این محصول و شیوه تولید آن مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: ۲۲ نرم‎ افزار مخرب از گوگل پلی حذف شدند 


انتهای پیام/

تولید چرم بدون استفاده از پوست حیوانات

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار