مونسان مطرح کرد؛

دادستانی باید به موضوع تخلف ساخت و ساز کاخ گلستان ورود کند

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت:ساخت وساز حریم کاخ گلستان غیرقانونی است از این رو ازدادستانی می خواهیم به موضوع ورود کند.

ورود دادسرای ناحیه ۱۲شهر تهران به تخلف های پیرامون کاخ گلستانبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان در بازدید از کاخ گلستان و ساخت و ساز در حریم آن اظهار کرد: بنده ۱۰ روز پیش متوجه این ساخت وساز شدم و کار حقوقی را برای جلوگیری از تخلفات این ساخت و ساز شروع کردم.

وی ادامه داد: این ساخت و ساز در چند وجه دچار تخلف شده است از جمله در ارتفاع و همچنین حریم کاخ جهانی گلستان را نیز دچار مشکل کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با دادستان تهران بیان کرد: به بنده اعلام کرده بودند که جلوی ساخت و ساز گرفته شده، اما هم اکنون مشاهده می‌کنیم که ساخت وساز ادامه دارد از این رو فردا در دیدار با آقای جعفری دولت آبادی درخواست می‌کنیم تا این ساخت و ساز متوقف شود.

مونسان با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان خارج از قواعد سازمانی میراث فرهنگی بوده و تخلف است، گفت: انتظار داشتیم شهرداری آن را متوقف کند.

وی در تشریح چگونگی ارائه مجوز برای این ساخت وساز در حریم کاخ گلستان توضیح داد:  اداره کل میراث فرهنگی تهران و همچنین شهرداری منطقه ۱۲ باید برای ارائه چنین مجوزی پاسخگو باشند.

طالبیان  معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توضیح بیشتری نسبت به تخلفات در این ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان گفت: ساخت و ساز از منظر ارتفاع دچار تخلف شده و وارد کوچه شده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما به صورت حقوقی پیگیر توقف این ساخت و ساز هستیم تا طبق ضوابط سازمان میراث فرهنگی، این کار انجام شود.

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از خانه تاریخی سرهنگ ایرج

مونسان همچنین در جریان بازدید از خانه سرهنگ ایرج گفت: بازآفرینی شهری مهم است؛ البته سازمان میراث فرهنگی باید پیشگام بازآفرینی باشد، اما اینچنین نیست و باید تلاش بیشتری کرد.

وی از چه کسی بودن سرهنگ ایرج سوال کرد و این در صورتی بود که کسی از این موضوع مطلع نبود و نیست. مونسان تاکید کرد:خانه سرهنگ می‌تواند پیشنهاد ما برای بازآفرینی شهری به رئیس جمهور باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: هم اکنون بودجه خاصی برای خرید بنا‌های تاریخی در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است، اما بودجه بیشتری برای احیای این خانه‌ها لازم است که همواره در اختیار وزارت شهرسازی قرار دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد احیای بنا‌های قدیمی توجه سرمایه گذاران را بیش از پیش به بافت‌های قدیمی و تاریخی شهر‌ها جلب می‌کند. من در سفر‌ها هم متوجه شدم که سایر شهر‌های کشور نیز به بازآفرینی بافت‌های تاریخی توجه دارند.

انتهای پیام/

درخواست رئیس سازمان میراث فرهنگی از دادستانی برای ورود به موضوع تخلف ساخت و ساز کاخ گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.