استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه معادن، گفت : متاسفانه از کنار ظرفیت معادن راحت می‌گذریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاههوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از ظرفیت خوبی که در حوزه معادن در استان وجود دارد یاد کرد و گفت : باید برای استفاده از این ظرفیت بیشتر وقت بگذاریمT، اما متاسفانه نسبت به این ظرفیت بی‎توجهیم و راحت از کنار آن عبور می‌کنیم.

وی بر لزوم شکوفایی ظرفیت معادن برای ایجاد اشتغال و رونق سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت : حوزه معادن می‌تواند اشتغال خوبی در کرمانشاه ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه از وجود معادن قیرطبیعی استان یاد کرد و افزود: چرا با وجود این همه معدن حتی یک کارخانه ایزوگام در گیلانغرب نداریم، در حالیکه در بازسازی مناطق زلزله زده این محصول بازار خوبی دارد.

بازوند همچنین بر لزوم تعیین تکلیف معادن راکد استان تاکید کرد و یادآور شد: باید برنامه ظرفیت‌های معدنی استان تدوین و در اختیار مردم و سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا برای ورود به حوزه معدن ترغیب شوند.

وی تصریح کرد: به علاوه باید عملکرد سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو، ایدرو و ... در حوزه معادن استان مشخص شود و از سایر ظرفیت‌ها مانند بانک‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در معادن استان استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین بر حفظ اشتغال موجود در حوزه معادن استان هم تاکید کرد و گفت: سالانه مقداری ریزش نیروی کار داریم که تا حد ممکن باید جلوی آن گرفته شود.

وی اشاره‌ای هم به حقوق دولتی معادن داشت و خاطرنشان کرد: باید سهم حقوق دولتی استان به ما برگردد و خرج تهیه زیرساخت‌ها شود.

بازوند اظهار کرد: کارگروه معادن یکی از کارگروه‌هایی است که قانون‌گذار اختیارات زیادی به آن داده و اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، غفلت کرده‌ایم.

استاندار کرمانشاه از عدم حضور مدیران در کارگروه معادن استان هم انتقاد کرد و یادآور شد: باید عدم حضور مدیران را به وزارت‌خانه‌های مربوطه ابلاغ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۱۲۲ تا ۱۲۴ هزار بیکار در استان کرمانشاه و با بیان اینکه امکان کارمند دولت شدن همه این افراد وجود ندارد، افزود: مگر ادارات استان چقدر ظرفیت دارند که بخواهیم این همه بیکار را در ادارات جذب کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر نتوانیم فکری برای این جمعیت بیکار بکنیم، مردم از ما ناامید می‌شوند.

وی با انتقاد از اینکه مدیران استان برای اشتغال وقت نمی‌گذارند، افزود: ایجاد اشتغال کار استاندار و یا مدیرکل کار به تنهایی نیست و تمام مدیران موظفند برای ایجاد شغل تلاش کنند.

بازوند خاطرنشان کرد: مدیران باید در زمینه کاری خود از جمله حوزه معدن، کشاورزی و... پتانسیل‌های موجود و تسهیلاتی که در اختیار داریم، خصوصا در شهرستان‌ها را برای علاقمندان و جوانان تشریح کنند.

استاندار کرمانشاه معتقد است، بسیاری از افراد جویای کار، از ظرفیت اشتغالی که در بخش خصوصی و حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد اطلاع ندارند.

به گفته بازوند، در کنار ارائه ظرفیت‌ها باید شرایط کار و سرمایه‌گذاری هم در استان تسهیل شود، زیرا سخت‌گیری‌های موجود امکان ریسک را از بخش خصوصی و مردم گرفته است.

وی پای کار آوردن مردم و توانمندسازی آن‌ها را یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی راهی جز پای کار آوردن خود مردم نداریم .

 

 

انتهای پیام/د

نمی‌توان همه بیکاران را کارمند دولت کرد

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.