زنگ پژوهش به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش در مدارس مازندران نواخته شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسم زنگ پژوهش به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش در مدرسه دخترانه دانش شهرستان ساری گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل حیات و استمرار پژوهش، اثر بخشی و کارایی است تا منجر به بهره وری در توسعه حوزه‌های مختلف اجتماعی، علمی و اقتصادی شود.

وی افزود: پژوهش باید در انتخاب تصمیمات درست اثر بخش و بر اجرای درست آن تاثیرگذار باشد تا نه تنها جامعه در مسیر درست حرکت کند، بلکه از اتخاذ تصمیمات اشتباه و غیر علمی جلوگیری و از هزینه و خسارات احتمالی تصمیمات اشتباه پیشگیری شود.

نیکزاد گفت: در غیر این صورت پژوهش با شکست مواجه خواهد شد و جز تحمیل هزینه‌های مالی و معنوی نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: آموزش و پرورش برای نهادینه کردن امر پژوهش اقداماتی از قبیل: تاسیس پژوهشکده‌ها در سراسر کشور، اجرای طرح معلم پژوهنده برای برطرف کردن علمی مشکلات آموزش و پرورش و انتقال نتیجه پژوهش‌های دانش اموزی در سریع‌ترین زمان به دستگاه‌های تصمیم ساز انجام داد.

وی گفت: پژوهش سرا‌های دانش آموزی تاکنون موفق بودند که بستری فراهم آورند تا نه تنها دانش آموزان را وارد عرصه پژوهش و تحصیل بر پایه پژوهش کنند و بلکه پایه و اساس رفتار و فعالیت و زندگی جامعه را بر اساس نتایج بژوهشی تنظیم کنند.

نیکزاد افزود: پژوهش سرا‌های آموزش و پرورش به تناسب رشته، سال و شرایط دانش آموزان برنامه ریزی و مجهز شدند تا بتوانند حداکثر بهره مندی را از ذهن خلاق دانش آموزان داشته باشند.

مازندران دارای حدود ۵۳۸ هزار دانش آموز است که در چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ م

آغاز برنامه‌های هفته پژوهش در مدارس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار