وزیر امور خارجه کشورمان در در نشست بین المللی دوحه حضور یافت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز برای شرکت و سخنرانی در نشست بین المللی دوحه (Doha Forum ۲۰۱۸) عازم قطر شده بود، در این نشست حضور یافته و تا ساعاتی دیگر سخنرانی خواهد کرد.

این نشست از امروز (شنبه) ۲۴ آذر ماه (۱۵ دسامبر) به مدت دو روز در دوحه برپاست و «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر این نشست را افتتاح کرد.

وی در سخنان خود در مراسم افتتاحیه این نشست عنوان کرد که سرکوبگری، استبداد و نقض حقوق بشر به تهدیدی برای بشریت تبدیل شده است.

امیر قطر افزود که منازعات فراگیر تمام جهان را فراگرفته و رژیم‌هایی را به وجود آورده که حقوق بشر را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی همچنین گفت که در منطقه غرب آسیا چالش‌های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن قضیه فلسطین است. آل ثانی همچین اظهار کرد که موضع دوحه در خصوص حل بحران به وجود آمده در روابط با چهار کشور عربی تغییر نکرده و ما همچنان بر گفتگو و عدم مداخله در امور داخلی کشور‌ها تأکید داریم.

وی اشاره کرد که گفت و گو تنها راه پایان دادن به شکاف بین طرف‌هاست هر چند که اختلافات زیاد باشد.


نشست  تحت عنوان «شکل گیری سیاست در جهان به هم پیوسته» با تمرکز بر «امنیت»، «صلح و میانجیگری»، «توسعه اقتصادی» و «روند‌ها و گزار‌ها» برگزار می‌شود و وزیر خارجه کشورکان در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفتگو می‌کند.

 

حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه

علاوه بر ظریف، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «ماریا فرناندا اسپینوزا گارسز» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، «حسن خیر» نخست‌وزیر سومالی، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن، «یوسف بن علوی» وزیر مسئول در امور خارجی عمان، «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و «نادیا مراد» برنده صلح نوبل نیز از جمله دیگر شرکت کنندگان و سخنرانان این نشست دو روزه هستند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار