رهبر ارکستر کشورمان با تاکید بر اینکه در هیچ کنسرتی، موزیسین‌ها عاشقانه نمی‌نوازند، گفت: نوازنده‌های معلول در شب کنسرت کوه را تکان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین کنسرت ارکستر ملی ویژه ایران، به سرپرستی و رهبری مریم گیلاسیان جمعه (۲۳ آذر) در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. اعضای این ارکستر معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، اوتیسم و سندرم داون بودند.

نکته‌ قابل توجه درباره‌ این کنسرت، فروش تمام بلیت های  آن بود و جمعیت حاضر در سالن با هیجان اجرا را دنبال می‌کردند.

اجرای ارکستر ویژه، بهترین اجرایی بود که تا به حال دیده بودم

لوریس چکناواریان موزیسین و رهبر ارکستر از کسانی بود که برای این اجرا تلاش فراوانی کرده بود. این استاد موسیقی با اشاره به اجرای ارکستر ملی ویژه ایران به خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اجرا فوق العاده و باورنکردنی بود. وقتی کنسرت را تماشا می‌کردم، با خودم گفتم که در هیچ کنسرتی، موزیسین‌ها انقدر عاشقانه نمی نوازند. آنها عاشق موسیقی هستند و در اجرای خودشان از کنسرت لذت می‌بردند.


بیشتر بخوانید: اولین کنسرت ارکستر ملی با همراهی کودکان معلول/ آرزو‌هایی که در یک شب محقق شد 


اجرای ارکستر ویژه، بهترین اجرایی بود که تا به حال دیده بودم

وی با تاکید بر اینکه کمتر پیش می‌آید که نوازندگان در هنگام اجرای کنسرت از موسیقی لذت ببرند،گفت: من از این کنسرت لذت بردم و یاد گرفتم که یک کنسرت باید عشق داشته باشد. برای اولین بار بود که حس کردم در کنسرتی حاضر شدم که عشق درآن حاکم بود.

این موزیسین ادامه داد: این لذت بخش‌ترین کنسرت زندگی من بود. البته از لحاظ تکنیک بهترین نبود اما واقعا حس خوبی داشت. شاید فرشته‌ها از آسمان‌ها آمده بودند و این کنسرت را همراهی می‌کردند.

اجرای ارکستر ویژه، بهترین اجرایی بود که تا به حال دیده بودم

چکناواریان با تاکید بر اینکه با عشق و علاقه می‌توان کوه‌ها را تکان داد و نوازنده‌های معلول در شب کنسرت کوه را تکان دادند،گفت: در این دنیا هیچ کدام از انسان‌ها کامل نیستند ما با یکدیگر کامل می‌شویم چرا که ما از یک درخت هستیم و در کنار هم به تکامل می‌رسیم. در آن شب حین تماشای ارکستر، متوجه کمبود‌های خود شدم و حس کردم با نوازنده‌های روی صحنه کامل شدم.

انتهای پیام/

صحبت‌های جالب لوریس چکناواریان درباره ارکستر ملی ویژه ایران

برچسب ها: موسیقی سنتی ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار