معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از کیفی سازی 126 آموزشگاه در طرح مدارس مروج سلامت این استان خبر داد.

کیفی سازی 126 آموزشگاه در طرح مدارس مروج سلامت همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبدالله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان به طرح مدارس مروج سلامت یک طرح کشوری و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ابلاغ اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بتوانیم به نحو مطلوب به اجرای طرح بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه وزارت‌ خانه در خصوص کیفی‌ سازی مدارس مروج سلامت، تعداد 126 آموزشگاه در سال تحصیلی جاری کیفی‌ سازی خواهند شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امسال 700 آموزشگاه از 2 هزار و 500 آموزشگاه استان همدان در طرح مدارس مروج سلامت شرکت کردند، افزود: رویکرد مدارس مروج سلامت، توانمندسازی افراد است.

جعفری گفت: مدارس «مروج سلامت» به دنبال استقرار نظامی برای ارتقای سلامت در مدارس است که این مهم مشارکت اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: طرح مدارس مروج سلامت به دنبال ایجاد امکانات است و ارزیابی و ممیزی این مدارس نشان‌ دهنده پیشرفت مدارس در زمینه ارتقای سلامت است به‌ طوری که اگر مدرسه‌ای در بخش‌های مختلف رتبه لازم را کسب کند ستاره کسب دریافت می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: تمام اقدامات اعم از معاینات دانش‌آموزان، تغذیه در مدارس، بهداشت روان در مدرسه همه در قالب مدارس مروج سلامت جمع‌بندی می‌شود.

انتهای پیام/ب

126 آموزشگاه مروج سلامت در همدان کیفی سازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.