کارشناس دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : عملیات مرمت و بهسازی راسته بازار بنکدار‌های بازار قدیمی کرمانشاه به اتمام رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدرضا رشیدی کارشناس دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : عملیات مرمت و بهسازی راسته بازار بنکدار‌های بازار قدیمی کرمانشاه که از سال گذشته آغاز شده بود، با صرف بیش از دو میلیارد تومان اعتبار به اتمام رسید.

وی بااشاره به آغاز مرمت، احیاء و ساماندهی بازار قدیمی کرمانشاه از ۲۳ سال پیش، گفت : این بازار جمعا ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و مشتمل بر ۱۸ راسته بازار است.

وی بابیان اینکه طی سال‌های گذشته کار مرمت و احیاء بخش‌هایی از راسته بازار‌های بازار قدیمی کرمانشاه انجام شده، افزود: راسته بازار بنکدار‌ها از جمله راسته بازار‌های کرمانشاه است که از محل اعتبارات سال ۹۵ کار مرمت و بهسازی آن از اوایل سال ۹۶ آغاز شد.

کارشناس دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در این راسته بازار که ادامه راسته بازار آهنگر‌ها و متصل به راسته بازار صندوق ساز‌ها است، جمعا ۴۰ چشمه تاق وجود دارد که ۲۵ چشمه تاق آن سال گذشته مرمت و بهسازی شد.

وی بااشاره به آغاز فاز دوم مرمت سردر‌ها و چشمه تاق‌های این راسته بازار از مرداد امسال، عنوان کرد: در فاز دوم مرمت و بهسازی این راسته بازار که رو به اتمام است، عملیات اجرایی روی ۱۵ چشمه تاق باقی مانده نیز انجام شد.

رشیدی تاکید کرد: با اتمام این فاز مرمت کل راسته بازار بنکدار‌ها به پایان می‌رسد، البته پلی که نقطه اتصال بازار و آبشوران است مانده که منتظر طرح شرکت آب منطقه‌ای استان هستیم تا بتوانیم بصورت علمی و اجرایی عملیات مرمت آن را انجام دهیم.

وی یادآورشد: مجموع کل اعتبار صرف شده برای مرمت و بهسازی این راسته بازار طی دو سال گذشته حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است .

 

 

انتهای پیام/د

اعتبار دو میلیارد تومان برای اتمام مرمت راسته بازار کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.