رییس اداره آموزش و بهره برداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برگزاری دوره های مختلف آموزش مهارت زنبور داری ، سطح کمی و کیفی تولید عسل در این استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،داور مداح پناهی، رییس اداره آموزش و بهره برداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در دوره آموزش زنبورداری خلخال افزود: در سال جاری 45 دوره آموزشی مهارت پرورش زنبور عسل در استان برگزار و بیش از 2 هزار نفر در این دوره ها شرکت کردند.

وی گفت: در سال های اخیر توجه ویژه ای به صنعت پرورش زنبور و تولید عسل شده و نتیجه برگزاری دوره های آموزشی مهارت زنبور داری افزایش تولید عسل به 6 هزار و 152 تن در سال همراه با ارتقای کیفیت محصول تولیدی و مرغوبیت آن و نیز افزایش افراد مشغول به این کار تولیدی زیر مجموعه کشاورزی است.

رییس اداره آموزش و بهره برداری سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با اشاره به ظرفیت و قابلیت های منطقه خلخال برای پرورش زنبور عسل گفت: این شهرستان با تولید بیش از 800 تن عسل در سال رتبه دوم استان را در تولید این محصول پس از شهرستان اردبیل به خود اختصاص داده است.

مداح پناهی با بیان اینکه از اول سال جاری تاکنون 2 هزار نفر روز در دوره های آموزشی مهارت پرورش زنبور عسل در خلخال شرکت کرده اند، افزود: در این دوره آموزشی که با عنوان تربیت زنبوردار صنعتی درجه 2 به مدت پنج روز در خلخال برگزار می شود 45
نفر از علاقه مندان به یادگیری این مهارت شرکت کردند.

انتهای پیام/ع

تولید عسل در اردبیل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.