امام جمعه شیراز گفت: تسریع درجانشینی مدیران ارشد بازنشسته فارس ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، با اشاره به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: جامعه را برای مدت طولانی نمی‌توان بدون مدیر اداره کرد و اگر مدیری رفت باید به سرعت مدیر دیگری جایگزین او شود.

وی با بیان اینکه استاندار فارس مدت طولانی است که مشخص نشده است، افزود: به طور حتم دولت در حال بررسی است و بنا نداریم در کار دولت دخالت کنیم، اما درخواست ما سرعت بخشیدن به انتخاب استاندار فارس است.

آیت الله دژکام با اشاره به بخشی از توصیه‌های امیرالمومنین (ع) در خصوص ویژگی‌های یک مدیر، دانایی و توانایی و داشتن انگیزه را از شروط و ویژگی‌های اصلی یک مدیر تاثیرگذار دانست.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مدیری که برای بالاترین مسولیت اجرایی استان انتخاب می‌شود باید آگاهی و دانش، قدرت اجرایی و انگیزه کار جهادی داشته باشد، زیرا وضعیت کشور به گونه‌ای است که نیازمند کار جهادی است نه اینکه سیاست زده باشد و هر روز مردم گرفتار جو سیاسی باشند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به اهمیت رای مردم تصریح کرد: بسیاری از مدیریت‌های ضعیف در جامعه به خاطر اشتباه ما در دادن رای به افرادیست که به دنبال ریاست بوده اند و نه خدمت به مردم.

آیت الله دژکام یادآور شد: رای دادن مسئولیت سنگینی است و باید دقت کنیم که به چه کسی مسئولیت واگذار می‌کنیم.

خطیب جمعه شیراز افزود: به کسی که از خدا بیخبر است و به فکر قیامت نیست نباید مسئولیت اجتماعی داد، چون اگر در منصب ریاست و مدیریت نشست نمی‌تواند عدالت را اجرایی کند

نماینده، ولی فقیه در استان فارس، به ۲۷ آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد امام راحل با نامگذاری این روز به دنبال ایجاد وحدت در مبانی فکری و وحدت عملکردی بین دانشگاه و حوزه بود تا با وحوت و همدلی حوزه و دانشگاه، بتوان بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کرد، ولی متاسفانه این وحدت آنطور که انتظار می‌رفت ایجاد نشده است.
انتهای پیام/م

استاندار فارس سریعتر انتخاب شود

برچسب ها: استاندار ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار