در پي سفر وزير راه و شهرسازي به ايلام، مقدمات اتصال این استان به شبكه آزادراهی كشور از طریق آزاد راه امیرالمومنین (علیه السلام) که ارتباط دهنده مرکز کشور به استان ایلام و از آنجا به نجف اشرف است، فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در پی سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان ایلام، مقدمات اتصال استان ایلام به شبکه آزادراهی کشور از طریق آزاد راه امیرالمومنین (علیه السلام) که ارتباط دهنده مرکز کشور به استان ایلام و از آنجا به نجف اشرف است، فراهم شد.

این طرح، به لحاظ استراتژیکی و ژئوپولوتیکی بسیار با اهمیت بوده و در ادامه آزاد راه خرم آباد-پل زال، از طریق دهلران به مرز چیلات و از آنجا به نجف اشرف منتهی خواهد شد.

علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این خصوص گفت: اهمیت مرز بین المللی مهران و در آینده، مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از 4 میلیون و500 هزار زائر عتبات عالیات، سبب شد تا محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشور، در اولین سفر کاری خود که مصادف با ایام اربعین حسینی(ع) بود، از استان ایلام و مرز بین المللی مهران بازدید کند.

وی ادامه داد: در این سفر، با نظر مساعد وی، مطالعات اولیه اتصال استان به مرکز کشور از طریق آزاد راه آقا امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد-پل زال-دهلران-مرز چیلات-نجف اشرف) و آزاد راه کربلای معلی (کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران-کربلا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام شد.

کاظمی تصریح کرد: با پیگیری مسوولین ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی، عملیاتی شدن آن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

وی افزود: طول این آزادراه از پل زال تا مرز چیلات( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) 145 کیلومتر است که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: همچنین، با احداث آزاد راه کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این مسیر نیز، به عنوان کوتاهترین مسیر زوار آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) به کربلا، خواهد بود.

وی گفت: با نظر مساعد مسوولان ارشد نظام و وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت مذکور، اقدامات بعدی برای عملیاتی شدن این مهم، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مسوولین ارشد استان و نظر مساعدی که مجموعه وزارت راه وشهرسازی در این زمینه دارند، در آینده نزدیک، شرایط اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ب

ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه متصل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.