هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری در سالن همایش‌های بین المللی شهرداری قم آغاز بکار کرد.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آغاز به کار هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری؛دبیر اجرایی این همایش گفت: 200مقاله داخلی و خارجی به این همایش رسیده است.

قاری قرآن اضافه کرد: میهمانانی از کشورهای آلمان، اسپانیا و ایتالیا در این همایش حضور دارند که در مدت دو روز با برگزاری پنل ها و میزگردهای تخصصی، مباحث مرتبط را بحث و بررسی می کنند.

شهردار قم در مراسم افتتاح این کنفرانس، به چالش های کلیدی شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: تغییر نگرش مردم به شهرها که سبک زندگی شهری را از اسلامی به غربی تغییر داده است از مهمترین این چالش ها است.

دکتر سقائیان نژاد گسترش لژنشینی و بافت های فرسوده را از دیگر چالش های شهرنشینی در عصر حاضر برشمرد.

شهردار قم با اشاره به ماموریت نظام اسلامی بر پایه ریزی تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: معماری سنتی ایران درون گرا است و به همین علت باعث احیای هویت اسلامی و ایرانی می شود.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی و زاغه نشینی نتیجه گسترش شهرنشینی است و این پدیده ها نشانه توسعه ناپایدار است.

شهردار قم مولفه های یک تمدن را معماری شهری، محیط زیست، بهینه سازی مصرف انرژی، اقتصاد شهری و بسیاری از مولفه های دیگر توصیف کرد و گفت: زیربنای تمدن نوین اسلامی، تزکیه، پاکی و معنویت است که با تمدن غربی کاملا متفاوت است.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه معماری غربی برون گراست، از گسترش نماهای رومی در کشور انتقاد کرد و گفت: این امور با فرهنگ اسلامی تجانس ندارد و نمی تواند موجب پایه ریزی تمدن نوین اسلامی شود.

دکتر سقائیان نژاد در عین حال بیان کرد: ما علی رغم استفاده از دستاوردهای جدید تمدنی بر حفظ هویت اسلامی خود معتقد هستیم.

انتهای پیام/ح

کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار