رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: بیش از ۴۰ دوره عمومی شامل دوره‌های مهارتی ۱۱ گانه زندگی و مهارت های رفتاری و اجتماعی در رده‌های مختلف سنی در فرهنگسراها در حال اجراست.

بیش از ۴۰ دوره عمومیمهارتی ۱۱ گانه زندگی در فرهنگسراها در حال اجراستعبدالملکی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت : این سازمان یکی از سازمان‌های نو پا مدیریت شهری است  که بتواند اقدامات فرهنگی را در شهر گسترش دهد.

وی بیان کرد: آموزش و کمک به آموزش شهروندان شهر کرمانشاه در رده های مختلف در  فرهنگسرا  شهر کرمانشاه  برگزار می شود و بیش از ۴۰ دوره عمومی شامل دوره‌های مهارتی ۱۱ گانه زندگی و مهارت های رفتاری و اجتماعی در رده‌های مختلف سنی در فرهنگسراها در حال اجراست .

عبدالمالکی گفت: دوره های آموزش تخصصی بیشتر از ۳۵ تا ۴۰ دوره با این رویکرد توانمندسازی جوامع در دوره های مختلف شامل  بانوان خانه دار کودکان و نوجوانان  تعیین شده است.

وی افزود:  ۸۰ سرفصل مهارتی در حوزه‌های عمومی در حال ارائه  است که در حوزه عمومی بیشتر آموزش ها رایگان است و آموزش مهارت زندگی برای رده های مختلف تقسیم بندی شده و سعی کردیم کیفیت رعایت شود .

عبدالمالکی بیان کرد: این برنامه ها در راستای  کمک به هدف نهایی سازمان از جمله کمک به بهبود رفتار در حوزه‌های مختلف شهروندی است  تا بتواند به بهبود وضعیت شهروندی کمک کند.

وی بیان کرد: از سال گذشته یک حرکت مشترک با دادگستری و سازمان بهزیستی به وقوع پیوسته و اولین کلینیک کنترل خشم استان کرمانشاه در فرهنگسرا افتتاح شده و اکنون در حال خدمات دهی ست و پرونده‌هایی که نیاز به مشاوره دارد به این مرکز فرستاده و از خبره ترین روانشناسان در این مرکز استفاده می شود.

  عبدالمالکی گفت: اگر بتوانیم بحث مطالبه گری را نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد و حل می‌شود با کمک دانشگاه علوم پزشکی این رویکرد را دنبال می‌کنیم که در فرهنگ سرا کانون سلامت محلات راه اندازی کنیم.

  وی بیان کرد: کانون سلامت محلات در افزایش سطح مطالبه‌گری مردم در حوزه های سلامت صورت می‌گیرد و دو کانون  سلامت محلات  در شهرداری در فرهنگسرای  گل نرگس و  فرهنگسرای کوثر در ارستای اجرا تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی   برای  اجتماعی شدن سلامت افتتاح شد.

عبدالمالکی بیان کرد: این کانون های محلات با حضور معتمدین محله ها  فعالیت می کنند  با این  هدف که اقداماتی که در شهرداری انجام می شود تجویزی نباشد  و خواستهها و نیازها  از طرف مردم اعلام شود  که مردم از طریق معتمدین محلات  نیازهای آموزشی  درمانی  شناسایی و به شهرداری ارجاع داده می شود تا برنامه ریزی های  مناسب برای ان در راستای رفع نیازها صورت گیرد.

 

انتهای  پیام/ز

 

کانون های محلات با حضور معتمدین محله ها  فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.