فیفا وظیفه رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را به مدت سه ماه تعلیق کرد.

فیفا رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را از فعالیت محروم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، وظیفه «کرام الدین کریم»، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را در پیوند به اتهام بدرفتاری جنسی علیه اعضای تیم ملی فوتبال بانوان این کشور به مدت سه ماه تعلیق کرد.

کمیته انضباطی فیفا اعلام کرد که آقای کرام تا ۹۰ روز از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در سطح ملی و بین المللی محروم است.

این کمیته روز دوشنبه هفته جاری در خصوص موضوع آزار و اذیت جنسی بانوان در فدراسیون فوتبال افغانستان نشست اضطراری برگزار کرد و در پی آن، وظیفه کرام الدین کریم رئیس این فدراسیون را تعلیق کردند.

گفتنی است که دادستانی افغانستان نیز پس از نشر گزارش آزار و اذیت جنسی بانوان ورزشکار در فدراسیون فوتبال، تحقیقات را آغاز کرد و وظیفه شش تن از اعضای بلند پایه این فدراسیون به شمول رئیس این نهاد را به حالت تعلیق در آورد. پس از این حکم دادستانی، مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کردند که دادستانی صلاحیت تعلیق وظیفه آنان را ندارد و این موضوع در حیطه اختیارات فیفا است.

فدراسیون فوتبال افغانستان همواره ادعاهای آزار و اذیت جنسی بانوان در این فدراسیون را رد کرده و آن را توطئه اعضای پیشین تیم ملی فوتبال بانوان عنوان کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.