مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر ساخت ۱۷۵ مدرسه در دست اجراست و تا پنجم دی‌ماه امسال ۶۸ مدرسه با اکتساب مدارس مهرماه تحویل و مابقی تا مهر آینده مدارس ساخته می‌شود.

نظری مدیرکل نوسازی مدارس  استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  گفت: در زلزله  آبان ماه سال گذشته  از مجموع ۷۵۷ فضای  آموزشی در پنج شهرستان زلزله‌زده ۷۸ مدرسه آسیب که از این تعداد ۲۵ مدرسه شهری و ۵۳ مدرسه روستایی بود.

وی بیان کرد: ۴۱۵ کلاس در مجموع که از این تعداد ۱۲۷ کلاس روستایی ۲۸۸ کلاس شهری بود دچار خسارت شدند هیچ کدام از مدارس آوار نشدند اما سازه های قدیمی ترک هایی داشتند که دیگر غیر قابل استفاده نبودند.

وی  با بیان اینکه مدارسی که قدمت بالای 30 سال بودند بیشترین آسیب را دیدند گفت: در شهرستان ثلاث باباجانی ۲۳ مدرسه در سرپل ذهاب ۳۲ مدرسه در دالاهو ۱۳ مدرسه در گیلانغرب ۵ مدرسه و قصر شیرین۳ مدرسه آسیب دیدند .

نظری افزود:   عمده مدارس قدمت بالا داشتند اما خوشبختانه در این زلزله مدارس جدید آسیب ندیدند و مدارسی که استاندارد 2800 را رعایت کرده بودند هیچ گونه مشکلی در زلزله نداشتند و حتی پایگاه های امدادرسانی و کمک رسانی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در زلزله  ۴ آذر ماه مدارس جدید آسیب ندیدند اما مدارس قدیمی ترک های جزئی برداشتند که ظرف مدت ۳ روز تعمیرات انجام شد که در این زلزله ۴ آذر ۱۴ مدرسه دچار آسیب‌دیدگی شدند.

نظر پور گفت: اولین گام اسکان دانش آموزان در  زلزله  آبان ماه سال گذشته کانکس ها بود بعد از زلزله  با توجه به این ۴۷۵ کانکس توسط خیرین توزیع و ساماندهی شد.

وی گفت:  ۷۸ مدرسه آسیب دیده بود اما  خیرین استقبال خوبی داشتند و اکنون  ۱۷۵ مدرسه  در دست اجراست و تا پنجم دی‌ماه امسال  ۶۸ مدرسه  با اکتساب مدارس مهرماه تحویل می‌شود و  مابقی  تا مهر آینده  مدارس ساخته می شود .

 

انتهای پیام/ز

 کلیه مدارس تا مهر ماه سال آینده تحویل داده می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.