به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛اسکندی ثانی دبیر اجرایی همایش بین المللی بیابان لوت گفت:همایش بین المللی بیابان لوت 11 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
وی افزود: بیابان لوت یکی از فرصتهای بی بدیل و منحصر به فرد بخش گردشگری است و از مواهب اصلی گردشگری استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مجاورت با بیابان لوت است که با توجه به گرایش های متعدد گردشگری میتواند تبدیل به یکی از پیشرانهای توسعه این مناطق شود.
اسکندی ثانی وجود این بیابان را محرک مناسبی برای رشد اقتصادی پایدار استانهای مجاور و رشد تجارت بینالملل عنوان کرد و گفت:گردشگری پس از صنعت پتروشیمی و نفت، بالاتر از صنایعی چون خودروسازی و مواد غذایی، در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است.
دبیر اجرایی همایش بین المللی بیابان لوت افزود: درآمدهای صادراتی کشورها در حوزه گردشگری در فاصله سالهای 2010 تا 2018 تقریباً 25 درصد رشد داشته و صنعت گردشگری از این نظر نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی جذب سرمایه گذاری های خارجی، بهبود زیرساختها، کمک به اقشار ضعیف و بی بضاعت، رشد اقتصادی فراگیر،تقویت جوامع روستایی استان، بازآفرینی بافت تاریخی شهرهای استان و قابلیت درآمدزایی از طریق فناوری اطلاعات را از عواید توسعه گردشگری در این ناحیه برشمرد.
اسکندری ثانی گفت: تحقق استفاده از فرصتهای موجود در این اثر ارزشمند طبیعی همچنین موجب بهبود شرایط اقتصادی زنان، تقویت صنایع دستی، حفظ محیط زیست، آگاهی و حساسیت جوامع به معضل تغییرات آب و هوایی، حفاظت از میراث فرهنگی، حفظ و پایداری میراث فرهنگی ناملموس و ترویج فعالیتهای بشردوستانه خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش بین المللی بیابان لوت با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یکی از مناطق کمتر شناخته شده و حتی بکر برای ایجاد گونه های متنوع گردشگری در سطح محلی، ملی و بین المللی است، افزود: در مراحل جذب گردشگر، شناسایی و کشف پتانسیل ها نقطه آغازین فرایند است که گام بعدی آن معرفی، بازاریابی و تبدیل مزیت های گردشگری به برند گردشگری استان است که لازمه آن شناسانیدن و برجسته نمودن ویژگی های بارز گردشگری استان است.
وی با بیان اینکه کویر مرکزی ایران یکی از مناطق کمتر شناخته شده ایران است که استان خراسان جنوبی به همراه استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد، اظهار کرد: برای شناساندن و تبدیل این فرصت به برند گردشگری استان در سطح بین المللی و ملی، ایجاد و خلق برند و زنجیره های مرتبط با آن باید بصورت علمی با همکاری بخش دولتی، بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی استانهای مشرف و بخش دانشگاهی به تهیه الگو و مدلی برای توسعه این بخش اقدام نمود.
اسکندری بیان کرد:از سوی دیگر نیز برگزاری فستیوال ها، نمایشگاهها، کنفرانس ها و نشست ها خود یکی از راهکارهای علمی برای خلق برند مقصد گردشگری بیابان لوت در عرصه استان خراسان جنوبی است.
دبیر اجرایی همایش بین المللی بیابان لوت گفت:دانشگاه بیرجند با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و بیرجند، اتاق بازرگانی کرمان و اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان در نظر دارند تا همایش بین المللی بیابان لوت را در 11 و 12 اردیبهشت سال 1398 در دانشگاه بیرجند برگزار نمایند.
انتهای پیام/غ